BeatriceR

Alla inlägg under april 2010

Av Beatrice Lundberg - 21 april 2010 19:06

Ja, jag hade ju tänkt att ha Dissar och Hissar varje dag, men ändrade mig till att bara ha det 1 gång i veckan....fast vi får väl se om det blir så eller om det blir allteftersom jag har något att hissa och dissa. Fast det tror jag man har varje dag...om inte annat så borde man ha det, i vart fall HISSA något varje dag.


Jag gör ett försök, för idag har jag svårt att hitta något direkt att dissa...det är ju positivt ialla fall.


Vi börjar med:


Dissar: Att vara delvis arbetslös...bättre att ha fast anställnig eller vara HELT arbetslös. Faktiskt. "kännar" mer på det rent ekonomiskt.

Hissar: Att vara ensam ett tag med barnen.

Av Beatrice Lundberg - 20 april 2010 18:59

Du har gjort en enorm resa ensam, (med stöd från vänner), och du har gått igenom en stor sak, tillsammans med din mor...denna resa kan bara göra dig starkare.


    





Du födde igår kväll kl 22:26 en dotter på 3035 g och 48 cm lång. Detta lilla underverk, har jag hört, ska heta Cassandra.  Du är inte längre bara Annika, du är MAMMA ANNIKA!!! Vilken grej. Du kommer klara denna roll galant, med bravur. Och du vet att du har oss, dina vänner, nära och kära, som ställer upp närhelst/om du behöver.


Jag vill bara säga GRATTIS till dig. Och Välkommen till världen Cassandra.

Av Beatrice Lundberg - 14 april 2010 20:02

Den första ambulansen kom till 1792. Napoleons egen läkare, Baron Larrey, märkte att de som sårats på slagfältet blev klumpigt bortforslade. De lades bara i en öppen kärra och drogs iväg. Marken var gropig och stenig och de sårade kastades av och an i vagnen. Baron Larrey tog en vagn och lät sätta in speciella fjädringar i den, för att soldaterna skulle få det bekvämare. Sedan spände han en duk över den för att skydda patienterna mot vädret.

Uppfinningen blev mycket populär.  1796 bildades en speciell trupp inom den franska armén bara för att flytta sårade från slagfältet. Truppen Troop Smiley 2

hade tolv vagnar som var och en drogs av en häst. De kallades "flygande ambulanser".

Det dröjde mer än 80 år innan någon kom på att civila också kunde behöva ambulanser. Den första användes i Margate i Kent, 1878. Den drogs för hand och hade bara ett hjul! Men 1883 dök det upp en vagn med fyra hjul och gummidäck, och den drogs av en häst. Den första abulansen som hade egen motor visades upp i Paris 1895. Motorn var från bilfirman Daimler. Men det dröjde till år 1900 innan den franska armén tog den i bruk. Samma år kom den första civila ambulansen med motor i Frankrike.  Ambulance 


Av Beatrice Lundberg - 14 april 2010 07:23

Ja, det blev det faktiskt idag. Äldste sonen, Erik, var uppe och tassade runt 6 snåret i morse. Kom in med en "silver"bricka med ett tänt ljus, en tallrik med flingor och fil och en macka, efter en stund kom han in med en kopp snabbkaffe. Mumma...


Av gubben fick jag tre skraplotter, varav jag vann 50 kr på den ena...IJIPPIIII!!!

 Tänk att det var envigheter sedan jag fick frukost på sängen.

 

Tack Erik, det betydde massor. Du är så fin min pojk. Jag älskar dig och bättre present kunde jag inte få. Tack tack tack...


Senare idag kommer Mamma, Johan, Martin och Anette. Min kära familj och min underbara vän, Jag Älskar Er.    Thank You

Av Beatrice Lundberg - 13 april 2010 08:17

Ja, det blev kurs ialla fall för min sambo. Så sent som igår kväll efter kl 21 någon gång, ringde han, (personen vi väntat på hela dagen), och meddelade att kursen hålls på Eksjö camping kl 08:00. Så det var upp för sambon och iväg. För någon halvtimme sedan fick jag ett sms från honom där det står att kursen håller på till kl 15 idag. Ja ja...bra då vet jag. Hade någonstans i mitt huvud fått för mig att den skulle vara ett par timmar bara. Vet inte varför jag fick för mig det. Dumt av mig.

Det kanske kan bli jobb då trots allt, börjar känna mig lite hoppfull ialla fall. Försiktigt optimistisk. Kan nog vara bra.


Lite positiva saker har hänt ialla fall. Något vi inte hade förväntat oss blev av. Alltså, vi har fått något som vi inte trodde och betydligt mycket mer än väntat dessutom. Thumbs Up



Av Beatrice Lundberg - 12 april 2010 12:52

Ja, så var det nog...det där ni skulle hålla tummarna för...verkar som om det var för bra för att vara sant.

Ännu är ju inte dagen slut och han skulle ju ringa någon gång under dagen...men jag tror inte att han kommer att göra det. Fråga mig inte varför jag tror så, men så är det. Har jag kanske gått och blivit en pessimist på "gamla" dar?
Jag som alltid sett det positiva i allt.


Det blir en Diss och en Hiss detta inlägget också då, liksom på köpet.


Diss: "folk som inte håller vad de lovar".

Hiss: (har lite svårt att hitta något just nu), får väl dock ändå bli en Hiss för det underbara vädret då.

Av Beatrice Lundberg - 11 april 2010 15:10

för ännu så länge har de inte kommit hit  och de kommer inte heller. De fick förhinder idag, och hann inte. Däremot skulle han ringa till Jocke imorgon och ge en vägbeskrivning till kursstället som är på tisdag.

Så vi får fortsätta att hoppas ett tag till. Ialla fall till vi vet ifall han ringer...

Av Beatrice Lundberg - 11 april 2010 09:44

För att det går vägen och blir ett jobb och att det blir långvarigt.

Det ska komma ett par till oss idag, där mannen har ett erbjudande om ett jobb till min sambo. Det handlar om att sätta viltstängsel...detta innebär att han kommer att vara borta hela veckorna. Han kommer ligga ute sönd-torsd. eller vad det var. Hoppas hoppas hoppas...men i nuläget så känns det som om alla sådana här nyheter är för bra för att vara sanna. Jag vågar inte tro på något förrens jag ser det. Ja, jag vet...pessemistiskt. Men det blir nog lätt så, när arbetslösheten har varat så länge. Och ja, jag vet att vi inte är de enda som drabbats av arbetslöshet, men  det spelar ingen roll. Jag bryr mig inte om ALLA de andra som är arbetslösa, om ni förstår vad jag menar. Alltså inte så att jag inte tycker att de har de jobbigt, för det är jag övertygad om att de har, de också. Men jag kan ju inte tänka på dem. Jag/vi har nog med mitt/vårt.

Hu, så det låter. Äh vad krångligt det blev.


Ialla fall...håll tummarna snälla ni, så att han får jobbet. Då blir det kurs på tisdag för honom i så fall, "arbete på väg." Sen kör de väl igång med en gång tror jag.

Ja den som lever får se.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards