BeatriceR

Alla inlägg under januari 2011

Av Beatrice Lundberg - 28 januari 2011 19:24

Eller snart i alla fall.

Det har varit en rolig dag i skolan idag...metodkök....fast lite jobbigt mot slutet. Jag har ju börjat känna av foglossningar, och efter att ha stått upp, mer eller mindre hela dagen, så känns det ordentligt. Inte så kul, får försöka ta med mig mitt bälte och se om det hjälper. Annars kan köksveckorna bli tunga, men bara att bita ihop, så länge som möjligt.
 Ikväll har jag inte gjort allt för mycket, ska natta barnen om en stund...de får vara uppe lite längre ikväll, Linus vill så gärna se på Barda på barnkanalen. Han ÄLSKAR det programmet....

Hanna är trött, så hon åker nog i säng snart, stackarn, orkar inte sitta still och tyst en sekund, tänk om hon somnar då?

Emelie är nyduschad och hon åker också i säng snart...fredaggsmys var det ju tänkt, men här sitter jag...vid datan....mysigt värre, eller hur!?!


Nä det är väl bäst att lägga ner nu, för ett tag, framöver får jag se om jag lägger in några magbilder....kanske kanske kanske...tycker inte de är rättvisande, men det kanske bara är jag som tycker det.

Puss och kram

Av Beatrice Lundberg - 15 januari 2011 16:57

Idag har det inte hänt något särskilt, det är lördag och gubben har varit hemma tills för en stund sedan. Han började jobba kl 16.30 så vi har fått en stor del av dagen tillsammans hela familjen.

Kvällen väntar inget särskilt. Det finns inget på tv att titta på, i alla fall inte för mig. Barnprogram brukar det finnas gott om, om det nu skulle knipa för dem.

Jag kanske bakar bröd....ja det kanske jag gör.


På onsdag ska jag till MVC på morgonen, ska göra en glukosbelasting där, så där försvinner 2 timmar för mig. Funderar på om jag ska ta ledigt resten av den dagen också, då jag känner att jag måste ta kontakt med banken angående en sak som jag skrev i min status på facebook.
Det är nämnligen så att "någon", som vi känner väl, har öppnat ett sparkonto i min äldste sons namn. Det går in en liten summa pengar dit varje månad...men det försvinner också pengar därifrån lite då och då, vilket resulterat i att det nu bara finns 4,44 kr kvar på kontot. Alltså personen som har öppnat sparkontot och som sparar pengar åt Erik där, tar också ut pengar därifrån.
Det är ju inte pengarna det handlar så mycket om, det är ju bara små pengar, (fast ändå, många bäckar små...), utan det som det handlar om är ju grejen att göra så.
Jag tycker det känns som om personen bara utnyttjar Eriks namn. Får man göra så? Är det lagligt ok att göra så här? Att det är oetiskt det finns det ju inga tvivel på. Jag vet precis vem det är som gör så här, det har jag fått bekräftat från banken vid ett tidigare tillfälle, men det går inte att prata med denne person. HON gör ju ALDRIG fel!!

Jag får alla kontoutdrag till mig, de kommer till mig som vårdnadshavare för Erik. Kan jag göra något? Någon som vet?

Erik har ju ett ungdomskonto  som han har ett uttagskort till, frågan är ju om jag kan be banken göra en autoöverföring från detta "sparkonto", direkt när det kommer in pengar på det, till hans egna ungdomskonto.
Annars vet jag inte. En polisanmälan kanske? För inte kan det väl vara rätt att utnyttja en minderårigs namn eller någon annans namn heller för den delen. Hon känner ju för visso inget på det, men vad fan....
Ja, så  får det nog bli...banken på onsdag efter MVC.


Annars är här lugnt. Bebis i magen sparkar mer och mer, kickarna blir kraftigare och kraftigare, så nu går det inte en dag, utan att jag känner den sparka. Innan var det mest små puffar och känslan av att den hickar.

Allt för denna gången, på återskrivande.

Av Beatrice Lundberg - 14 januari 2011 21:05

  Någon har sagt att jag är dålig på att uppdatera min blogg... hummm... och det är ju alldeles riktigt. Så...rara Angelica   , jag ska försöka skärpa till mig.   .


Första skolveckan för den här terminen är avklarad.
Det har varit kul, men intensivt, fast ändå inte mer än att man klarat av det, eller i alla fall, att jag har känt att jag klarat av det. Lite nya ämnen har vi påbörjat, som jag tror att vi som jobbat som undersköterskor känner att vi har med oss från vården. Som när det gäller olika sorters mat och dess konsistenser. Olika sjukdomar hos äldre, som är viktiga att känna till när man lagar mat, så man kan klara av att sätta ihop näringsrika och väl sammansatta rätter till äldre och sjuka. En del behöver ju en annan konsistens, som tjockflytande, timbal eller gelé kost. Idag fick vi "leka" lite i metodköket, med att få ihop en normalkost, hackad kost, timbal kost, gelékost samt en tjockflytande kost. Det var kul, framför allt att få det att se aptitligt ut...kul kul.
Tycker nog att vi lyckades bra med detta allihopa.
En klapp på axeln till oss.

På söndag har min äldsta dotter Hanna blivit bjuden på kalas, sitt första kalas. Hon är så förväntansfull.
Sen, nästa lördag, alltså den 22 januari är det dop. Ska bli så kul att få träffa den lilla Sessan...m.fl.

Annars händer inte så mycket här, tycker jag. Gubben jobbar, barnen är på förskolan, utom Erik förstås, som är i skolan...sista terminen i 9:an.

Så tills nästa gång...snart hoppas jag.


Ha det bäst.   

Av Beatrice Lundberg - 1 januari 2011 15:04

Ja då var det ett nytt år då, 2011. Nu är det väl en bra idé att lämna det gamla bakom sig, om man har haft ett dåligt, föregående år, och se framåt istället. ?

Har det varit ett dåligt år, så kan det väl bara bli bättre från och med nu. Eller?
Har man haft ett bra år, ja då är det väl bara att fortsätta i samma anda och hoppas och tro att det ska få fortsätta som det har gjort. Något som man gjort tidigare år, var ju tydligen framgångsrikt. Fortsätt så... Men kanske utan att bli övermodig. Ödmjukhet är nog bra att ha, i alla lägen, tror jag.
För egen del så väntas det ju smått    igen. Härligt!!   

Vi började vårt år med storstädning av huset. Som för övrigt inte är klart ännu, men lite paus måste man ju få ta. Mat måste ju fixas också för den delen.
Sen börjar skolan, andra terminen av min kockutbildning. Ja, jag vet, jag är ju redan utbildad....  (undersköterska). Men det kan ju inte skada med fler utbildningar, att ha en lite bredare grund att stå på, om det skulle knipa. Möjligheterna att hitta jobb borde ju rimligtvis öka då. Tycker jag i alla fall. Nåja, det återstår ju att se. Det kommer ju att ta ett tag innan jag blir färdig utbildad kock, eftersom jag ska ha bebis i slutet av maj, så jag missar lite av andra terminen. Men det hinner jag ta igen senare, efter mamma-ledigheten.

Ja, då, så var det med årets FÖRSTA inlägg i bloggen.

Gott Nytt År...hoppas ni får ett helt underbart år.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards