BeatriceR

Alla inlägg under mars 2011

Av Beatrice Lundberg - 28 mars 2011 22:17

Med risk för att detta inlägg ska låta som värsta reklaminlägget, så vill jag genast påpeka att...-"Det är precis vad det är det".  

Min son pratade om denna sidan, http://supergratis.se . Och jag har helt ärligt ingen aning om hur det kommer att gå, men jag tror faktiskt på detta. Och så är det ju så att man kan aldrig vinna något om man inget satsar. Så är NI sugna på att vinna fin fina priser, så tycker jag ni ska bli medlemmar här, (klicka på läken ovan), alldeles gratis, och välj er produkt, som ni vill vinna....och kör hårt.



Av Beatrice Lundberg - 12 mars 2011 20:25

Ja, nu vill jag att tiden ska rusa iväg, ett tag i alla fall. Vill få det gjort. Den här väntan har inte varit så jobbig och lång denna gången, känns det som. Eller ja, jag har inte upplevt den så långsam och jobbig...förrens tills nu. Min graviditet har kännt lugn och smidig, trots att jag för första gången har fått uppleva illamående i början, hela långa dagar. Men nu börjar det bli jobbigt, tungt och tråkigt. Magen börjar bli stor. Foglossning, (som jag nämt ett antal gånger tidigare), bråcket som ororar mig, och sen det faktum att jag inte är det MINSTA förberedd rent praktiskt. Alltså, ingan barnvagn, men den kan jag för visso hämta i princip när som helst. Ingen spjälsäng, där är det nog samma sak, kan hämtas samtidigt som barnvagnen...men jag har inte gjort iodrdning något i rummet där bebis ska sova. Känner ju egentligen ingen större oro över det, men det sägs ju att kvinnor i slutet av sin graviditet vill börja "boa" liksom...eller vad man ska kalla det. Och det vill jag ju nu. VILL städa och dona, men är begränsad på grund av...ja ni vet vad.

Men men....det ger sig väl, kommer ju, efter överenskommelse med min lärare, vara hemma hela kommande vecka, då jag förvisso ska läsa in en del som jag kommit efter i, men någon tid måste det väl ändå kunna bli över till att städa och dona. Jag kan ju inte sitta för länge heller, för då gör det så ont, så ja knappt kan gå sedan. Det tar ett antal meter, innan jag är så pass uppmjukad så att jag kan röra mig något sån där obehindrat då. Faktiskt har jag kännt mig lite bättre de senaste dagarna, inte smärtfri, men bättre. Har varit duktig och inte lyft för mycket eller gjort för mycket....eller snarare gjort MER än vad jag tror mig klara av. Visst, saker och ting kommer efter, men det får bli så...det MÅSTE bli så. Även då det gör att jag vill krypa ur skinnet på mig själv. Jag känner mig retlig och irriterad över hela situationen. Jag vantrivs helt enkelt.
Men jag känner igen dessa känslorna, så kände jag förra gången jag var gravid också, i slutet av den, eller under sista halvan av den. Precis som nu. Fast det var nog värre då...peppar peppar, är väl bäst att tillägga.

Nä, nu har jag fått gnälla av mig lite...en ny dag imorgon.

Och detta går ju över.

Nästa vecka väntar förutom pluggande och kanske lite städning/röjning, även ett tandläkarbesök för Emelie så även ett läkarbesök för mig. Hoppas kunna bli sjukskriven så jag kan spara mina csn veckor, så jag kan ta igen mina köksveckor senare, eftersom jag inte riktigt känner att jag klarar av dem nu. Tack för att man har en så förstående lärarinna i skolan, som själv föreslog detta. Antingen sjukskrivning eller havandeskapspenning...om FÖRSÄKRINGSKASSAN godkänner det. De har ju alltid sista ordet, oavsett vad läkaren/lärarinnan säger eller tycker.

Håll tummarna för mig, på torsdag, får jag veta vad läkaren tycker.


Kram

Av Beatrice Lundberg - 9 mars 2011 22:11

Så har det gått ännu ett år. Det är inte klokt. Vart tar tiden vägen?
Hanna blev 5 år idag. 5 ÅR!!! Tycker inte det känns så längesedan som hon i ilfart föddes i ambulansen på väg in till BB i Eksjö. Men jo 5 år har gått.

Idag, gjorde jag ett försök till att göra en Barbie tårta till hennes kalas. Eller en Prinsessatårta som hon säger själv. Jag blev rätt nöjd i alla fall. En del missar förstås, men det får jag väl stå ut med, då det var min första tårta av den varianten. Jag gör ju sällan tårtor och aldrig figurtårtor, eller vad man ska kalla denna.

Jag skulle ju gjort mer tyll på "klänningen", på dess nedre del, så jag kunde dölja missen jag gjorde när jag skulle lappa ihop marsipanen som gick sönder lite. Men men nu vet jag till en annan gång. Jag tyckte inte det var så farligt eftersom det bara var mamma & Johan, Martin & Cissi samt ett par av Eriks kompisar. Sen orkade jag inte mer heller....det tog på krafterna något och ikväll har jag extra ont, (får se hur jag känner mig imorgon, om det kan bli någon skola, ska ju hämta barn från dagis också, det måste jag ta med i beräkningarna).
Nåja här kommer en bild på tårtan, tänkte först inte lägga upp någon, eftersom jag gjort det på fb. Men här kommer en i alla fall.  


Kram

Av Beatrice Lundberg - 3 mars 2011 13:19

Ja, vad ska jag säga, Emelie är sjuk...IGEN.

Hon vaknade inatt, som vanligt, skrek och satt och darrade, jag kände på henne, hon var brännhet, men jag tempade henne inte, så jag vet inte exakt temp, tyckte det räckte med att nästan bränna mig på henne. Så jag gav henne lite reliv....hon lade sig till rätta, jag gick in och la mig i min säng. Fast jag kunde inte somna, låg istället och lyssnade. Lyssnade på Emelie...som just då inte lät särskilt mycket. Tänkte att nu snart kommer hon nog att få somna lugnt...host host hör jag...sen hör jag ett anorlunda hostande, som fick mig att kvickna till...sedan tystnad några sekunder....sen började hon gråta....hosta och gråta ännu mer. Vid det laget, var jag redan på benen och på väg in till henne. Jo då, mycket riktigt...hon hade spytt   

Lyfte ur henne ur sängen och så fortsatte hon lite till på golvet. Hon tittade på mig både förvånat, (lite feberyr), och som om hon skämdes. Hon pekade på sin säng och sa lite skamset; "titta dä", stackars liten....in i duschen med henne för att spola av henne lite, bädda rent i sängen så gav jag henne en pipmugg med vatten, (så hon kan ligga och dricka om hon så önskade), som hon ivrigt sög på. Slurp slurp slurp....jag var orolig för att det skulle komma upp igen, om det nu var magsjuka, men hon fick behålla det.
På morgonen sedan, började hon skrika igen...(runt 8:30-tiden), och jag hämtade upp henne ur sängen och brände mig återigen på henne, denna gången tempade jag henne och hon hade 40,5 i feber. En alvedon sup. och kort därefter en ny temp...39,6 ja det gick neråt....låt det gå ett tag till, en ny temp och den stod på 38,7....yeeeaaaa tack och lov för alvedon.

Sen var hon pigg nog, för lite lek, vek lite kläder, gjorde hon, (de hon skulle ha på sig), sen kröp hon ner i sängen för att titta på Musses klubbhus samt vänta på att den älskade gamle björnen skulle börja, ni vet...han som gillar HONING!!!

Nu sover hon igen i soffan med över 40 graders feber igen....suck.
Ska kolla henne igen snart, ville inte störa henne med alvedon nu eftersom hon sover så gott, det måste ju ändå trots allt vara bästa medicinen, att sova. Men det är nog bäst att hålla ett öga på henne.
Det ena avlöser det andra verkar det som. Hon hinner inte vara frisk länge förrens hon råkar ut för nästa sjuka.  

Hoppas hon blir frisk snart...

Kram

Av Beatrice Lundberg - 2 mars 2011 15:48

Kan det vara det,tro? Vårtröttheten som slagit in? Kan man bli trött av våren och solen?    Borde man inte bli uppiggad av den istället? Eller är man så ovan bara så man blir trött bara så här i början? Eller kan det helt enkelt vara så, att det är alla förkylningar och eländen som gör en trött, slö, hängig och håglös?
Ja jag vet inte, men jag kännner mig inte alert i alla fall. Emelie är DUNDER förkyld. Dock ingen feber...ÄNNU är väl bäst att tillägga.
Jag ont som vanligt, mer än vanligt idag, eftersom jag fått gå fram och tillbaka till bvc med 3 barn. Barnen gick för visso själva, utom Emelie som fick åka vagn, mest pga att hon är så förkyld och inte tycks orkar så mycket just nu.
Skolan har fått stå tillbaka hittills denna veckan, känns ju mindre kul.   
Så har vi en som fyller år nästa vecka,    så något ska hittas på till det, fast vi firar Hanna och Linus samtidigt för släkt och vänner, den 19 mars hade vi tänkt. Hoppas jag inte fortfarande känner mig lika orkeslös.

......det kanske rent av är så, att jag börjar bli trött    på grund av att jag är gravid. Kanske är några värden som inte längre är som de ska ? Fast det tror jag inte, ärligt talat.
Men jag ska ju dit snart, (nästa vecka), till mvc menar jag, så då får jag väl ta upp det med henne då, att jag känner mig matt och orkeslös, (fast det kan ju ha gått över tills dess). Men visst, jag börjar känna mig tung, (mer än vanligt), orolig över mitt bråck och när jag kommer få ont nästa gång. Orolig över huruvida förlossningen kan komma att påverka bråcket...foglossningen underlättar ju inte saker och ting heller, men det var ju väntat, eftersom jag haft "problem" med det innan, dock inte så här tidigt i graviditeten. Men det är bara att bita ihop och försöka lyssna efter vad kroppen viskar.    För ibland är det svårt att höra vad den säger, eller i alla fall, svårt att göra som den säger. Det finns ju så gräsligt många måsten runt omkring mig. Tvätt och barn som pockar på uppmärksamhet etc.

Det gör ju inte saken bättre heller att Emelie inte är pigg och vill bli buren hela tiden, eller M EST hela tiden.


Ja, ja vi/jag får väl se vad som sker...får väl ta dagarna som de kommer.


Varma    vår kramar

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards