BeatriceR

Alla inlägg under oktober 2011

Av Beatrice Lundberg - 29 oktober 2011 19:04

Ja, tänka sig, det gör ju det.
Vicktors första tand har börjat titta fram, tidigare än vad jag väntat mig. Han satt och "tuggade" på mitt finger, som vanligt, när jag plötsligt kände hur det "rispade" till på mitt finger....en TAND.
Ja så var det....ÄR det.

Jag har börjat med att ge honom mild havregröt med banansmak och han fullkomligt Ä L S K A R  det. Han blir vansinnig om inte gröten kommer fort nog. Sen är det ju en annan sak att han inte riktigt har kommit underfund med hur man gör, när man äter annat än bröstmjölk och från sked istället för från bröst. Men det blir bättre och bättre för var gång. Jag ger honom numera gröt på kvällen runt 18-tiden, så får han bröstmjölk på det. Sen äter han oftast inte mer denna dag...möjligen att han får en slurk lagom till att jag ska lägga honom, (vilket troligtvis blir snart), han brukar bli trött runt 19- 19:30-tiden, och då får han lite mjölk, så han lätt slumrar in och sover gottoch länge. Den strategin har funkat bra, sen vi började med gröt så jag kör väl på, på det viset.

Kram och ha en trevlig lördagskväll.

Av Beatrice Lundberg - 24 oktober 2011 22:48

var det ju idag. Och det gick bra. Tog inte så lång tid. Det som tog mest tid var nog ute i reseptionen utanför kirurgmottagningen. Men väl inne på mottagningen så tog det inte alls lång tid. In på ett rum, vänta lite till och så en undersökning av min mage/buk/navel. Jo då, hon kände mitt bråck, (även läkarstudenten som hon hade med sig, fick trycka och känna på mig), Ett litet bråck är det, troligtvis inte större än ett pekfinger är tjockt. Men det gör som regel ondare då  "tarmen" eller vad som nu än försöker ta sig ut därigenom, trycker på. Ju mindre hål och ju mer av det som trycket igenom, desto ondare...
 Och på mig har det varit en stor bula....och det HAR gjort ont... T R O  M I G!!!
De lyssnade på mina lugnor, mitt hjärta, tog puls på mig, både i ljumskar och på handlederna, och så fick jag svara på en del frågor om min hälsa.

Så kom en sköterska in och så fick jag svara på samma frågor igen..ungefär.
Om 2-3 månader så blir det operation för min del, om jag inte får besvär av det innan dess vill säga, för då tar de det tidigare.


Nu sängen....så God Natt


Kram

Av Beatrice Lundberg - 23 oktober 2011 20:52

Ja nu har ännu en vecka gått. dagarna och veckorna går så otroligt fort.

Imorgon ska jag till Eksjö lasarett, till kirurgmottagningen, för en undersökning bara, antar jag. Det stod inte så mycket mer på min kallelse. Inte tror jag att det blir operation redan imorgon. Dels så skulle jag nog fått komma på morgonen i så fall och så hade det väl stått på pappret att jag skulle varit fastande ett tag innan. Men inget sådant. Jag hoppas faktiskt på att det tycker det behöver åtgärdas, så att jag inte behöver känna mig så begränsad som jag gör. Det= bråcket, om ni nu inte hängde med på det, bukväggsbråcket....För det är ju så att det begränsar mig, vetskapen om att det finns ett hål i min bukvägg och minnet av smärtan då det börjar krypa ut, utav det som finns inuti mig, genom det där hålet. Jag vågar inte lyfta allt för mycket tex. livrädd, mer eller mindre av att det ska ske igen. Jag tänker mer eller mindre dagligen på det.
Men imorgon eftermiddag får jag kanske veta mer.
Så, så är det.

Annars händer det inte så mycket. Gubben jobbar och jag är hemma med våra barn.

Vi, eller snarare Jocke har pratat med de bägge personerna som vi vill ha som bärdpar på vårt bröllop, och de sa ja!!
Underbart!!! :)

Nä nu ska jag ta hand om det minsta lilla knyttet, han är lite missnöjd idag, den lille skrutten.
men å andra sidan har jag varit lite ur balans idag, så det är väl det han har plockat upp från mig, skulle jag tro.


Av Beatrice Lundberg - 18 oktober 2011 13:28

Men det hör ju årstiden till. Det är ju höst.
Egentligen har jag inte så mycket att skriva att skriva om. Dagarna går snabbt framåt. Vicktor vänder sig lätt från rygg till mage nu, men inte åt andra hållet...vilket gör honom vansinnig efter att ha legat på magen och roat sig ett tag. Då får man gå och vända honom till ryggläge, bara så att han återigen kan snurra över till magen igen. Och så är det samma visa igen, efter en kort stund.


Vi har nu fått ett fast internet inkopplat...ett abonnemang. Så underbart med ett internet som inte tappar kopplingen hela tiden. Och så snabbt det går sedan....i jämförelse med det mobila. Här har vi 30-lina, som de kallade det på detta bolag som vi har...ett väldigt vantligt stort bolag, vill inte göra reklam för dem....det är ju tillräckligt av den varan på denna sidan ändå. Vi har även ett telefon abbonemang men ingen telefon. Så nu måste det införskaffas....fast mamma och Johan skulle ta med sig en vi kunde låna så länge.

Inte för att det är någon panik, men det kan ju vara bra att ha inkopplad...annars känns det onödigt att ha fast telefon.


Nä nu ska jag gå och ta upp mer kyckling ur frysen, bjöd mor och Johan på middag ju.


Kram

Av Beatrice Lundberg - 9 oktober 2011 10:05

nu var det länge sedan jag skrev här...vad har då hänt? Inte mycket...fast lite nyheter har jag ju allt....men innan dess så vill jag börja med att säga

Grattis Mamma på din dag. 58 år det du...   Vi kommer i eftermiddag.


Sen vill jag berätta, (för er som missat det), att min sambo friade till mig för 2 veckor sedan. När vi var iväg på miniweekend tillsammans i Simlångsdalen strax utanför Halmstad. Efter middagen och under desserten så gick han ner på knä, plockade fram en röd liten ask och friade till mig....jag blev totalt knäckt. Först tänkte jag i mitt still sinne..."vad håller han på med?", sen när jag såg asken så fattade jag, men tiden liksom stannade till för ett par ögonblick....sen klumpade det sig i halsen och brände bakom ögonlocken....sen kramade jag honom och sa JA!!!

Inte trodde jag att det var så viktigt för mig, trots allt. jag trodde inte att jag skulle reagera på det viset, var så säker på att jag inte ville gifta mig....men där fick jag tji.

Så till nästa sommar....öhhh sensommar blir det bröllop. Inget fast datum satt men i slutet av augusti början av september har vi pratat om. Huuua vad det måste ordnas med.

Vart vi vill gifta oss, kyrkligt/borgligt....vart vi ska ha festen, värdpar (fast där har vi redan en tanke...samma tanke hade vi, vi ska bara fråga dem först), kostnader....gästlista....klänningen till mig....för ja jag vill ha en riktig brudklänning...så kommer vi till min stora ångest....JAG MÅSTE GÅ NER I VIKT FRAM TILLS DESS!!! HJÄLP!!!

Men nåja...får väl ta tag i detta...har provat LCHF kost nu i ca 2 veckor, men jag kände efter ett par dagar att mjölken  började minska....så inget mer lchf:ande så långe jag ammar. Nä, jag måste hitta tiden till att röra på mig mer, äta sundare och ja....det är väl ungefär det hela. Så till att börja med, fram med motionscykeln. För då jag inte kan komma iväg så lätt för att träna, som jag vill, så kan jag lika bra cykla här hemma....


Nä nu ska vi pyssla lite barnen och jag.....


kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards