BeatriceR

Alla inlägg under november 2011

Av Beatrice Lundberg - 22 november 2011 17:38

Har precis, eller nästan precis i vart fall, ätit middag; Potatismos, köttbullar, rårivna morötter och lingonsylt....och nu är jag sjukt mätt. Potatismoset lägger sig som en sten i magen. Men Åhhh så gott det var.

Så nu sitter jag här, med en kopp kaffe och spånar vid datan. Barnen tittar på Scooby Doo, ett favorit program på Cartoon Network. För deras del är det ju snart sängdags, nja om drygt 1 timme i vart fall. Brukar försöka göra så att de får sitta och titta på tv och INGET annat, 1 timme innan sängdags, så att de varvar ner lite.

Tycker att det funkar för det mesta.


Vad gäller Vicktor så har jag börjat med att försöka ge välling, 1 gång/dag på kvällen då. Två gånger har jag lyckats att få i honom ca 1 dl välling och han har verkat nöjd med det, då har jag också varit tvungen att blanda med messmör för att han ska ta vällingen. Men nu, vägrar han igen att ta välling....han bara V Ä G R A R!!! Jag får kanske försöka igen utan messmör och se om det funkar, eller också så är det så enkelt att han inte varit tillräckligt hungrig när jag bjudit honom vällingen.

Han får även burkmat 1 gång mitt på dagen, ingen hel portion, men en del i vart fall, det beror lite på hur han verkar gilla det, eller ej. När han får havregröt, så äter han med lätthet 1½ portion + bröstet efter det, han Ä L S K A R gröten. Kanske är det bara för mycket smaker på en gång?


Nu sitter han i mitt knä och börjar bli lite uttråkad på vad jag gör....så dags att sluta.


Kram

Av Beatrice Lundberg - 12 november 2011 19:10

Så har ännu en lördag gått, det gick ju undan. Vart tog den vägen? Nä då, det behöver jag  ju inte undra...jag har fått en del gjort. Började med K A F F E förstås, frukost, etc etc....så städa av lite, satte barnen i "arbete", J O de får allt hjälpa till att städa de också. Jag tror nämligen på det. Att barnen mår bra av att hjälpa till med hushållsarbete ocskå. Visst de tackar mig nog inte NU, men framöver kanske....(hoppas jag). Om det nu är så att de redan som barn, får in en rutin i det här med städning och att plocka undan och dyl. så blir det ju en självklarhet när de har egna hem, ja visst jag går händelseran i förväg,  men ÄR det inte en del av min uppgift, som förälder att förbereda dem inför vuxenlivet och allt vad det innebär? Jo jag ser det som det i vart fall.
Så barnen fick hjälpa till med en del sysslor. Plocka i ordning bland ytterskor och kläder, plocka undan leksaker som kommit vilse från sina respektive rum...kläder, soffkuddar/filtar...m.m.
Sen kom mamma och Johan. Mamma och jag & Vicktor drog iväg in till stan till Emmelie på inredningsparty, tack för en trevlig eftermiddag, jättefina grejor samt väldoftande te och kaffe. Köpte två tesorter. Polkagris smak och en chokladsmak. Ser fram emot när det kommer så jag får smaka.
Nu har jag plockat undan lite mer och nu tar jag det lugnt vid datan, barnen kollar tv....och snart är det sängdags för dem.

Jocke är i Linköping med hemvärnet på övning och kommer hem imorgon. 
Lagom till farsdagmiddagen som blir imorgon. Ska bjuda på 3-rätters middag. Hoppas det blir lyckat.


Kram

Av Beatrice Lundberg - 9 november 2011 18:43

Inte mycket att srkiva om egentligen, men jag kan konstatera att nu är det tillbaka...eller ska man skriva D E N.....japp....det tog 5½ månad, men nu fungerar jag som vanligt igen. Det var ju kul så länge det varade...alltså att slippa skiten...den där jä*** skiten vi kvinnor får varje månad....japp, just det, M E N S E N är tillbaka. Suck suck....men ändå inte. Det är ju som det ska vara.
Tack och lov, så har jag inte så rackarns ont denna gången, inte ännu i alla fall. Jag brukar få mycket mensvärk och så, men icke denna gången....inte NU som sagt. Lite lite värk i ryggslutet men väldigt lite. Så pass lite så att jag vart till och med överraskad av att den kom nu, eller ja, igår. Undrar om det kan vara amningen som gör att man får mindre ont?


Nu vaknar lillemannen, så nu är det bara att ta hand om den lille. Han är lite gnällig i eftermiddag/kväll....han har fått tand nummer 2 nu. Den första sprack ju fram på hans 5 månaders dag och den andra sprack fram nu idag, under eftermiddagen till och med. Kände ingen i morse/förmiddags bara att det var lite svullet....men sen så kände jag minsann att där var nu en ny tand. Gösses så fort det går....bäst att hänga med i svängarna. :)

Av Beatrice Lundberg - 4 november 2011 13:11

Nu är det November...redan...igen. Snart Jul också.  Vintertid har börjat, klockorna tillbaka vridna 1 timme. Det är blir mörkare och mörkare ute. Ungarna får lov att sätta på sig reflexvästar när de ska ut och leka på eftermiddagarna.

Jag är sjukt trött...inte så att jag är sjuk, men jag är trött som bara den....idag i vart fall.
Skulle behöva komma ut och göra lite i trädgården egentligen, så vad hindrar mig då?

Inget egentligen...bara att jag är såååååå trött. Får väl sätta/lägga Vicktor i vagnen och gå ut och gräva lite. Jag har några lökar att gräva ner och ett körsbärsträd som det V E R K L I G E N är  H Ö G tid att gräva ner, (hoppas att det inte är för sent bara. Men det kom ju inte förens i slutet av okt månad. Så det är bara att hoppas på att det funkar.


Annars händer här inte så mycket. J jobbar för fullt. Ungarna har höstlov, som för övrigt snart är slut. På måndag går det tillbaka till vanliga rutiner igen.


Vicktor har fått sin första tand. Den kom på hans 5-månaders dag.  Dagen innan fanns där ingen tand...och så bara så där, så fanns där en tand, den 29 okt. Kul...


Nej, ska se om jag kan ge mig själv en spark där bak nu då, och komma igång med det som måste göras....

....visst ja, hänga tvätt också.
Ibland är det tungt, särskilt de dagar man själv är helt slut av trötthet och har massor av måsten på to do- listan.


Ja här blir det i vart fall inget gjort....


Kram kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards