BeatriceR

Alla inlägg under juli 2012

Av Beatrice Lundberg - 9 juli 2012 10:27

idag ska jag lämna in, 

lämna in en ansökan alltså.

Vart säger jag inte ännu.

Men ett cv ska in och ett litet personligt ansöknings brev är skrivet.

Så nu så....detta är bara början.

Fick börja morgonen med att fånga in en av våra kaniner, som lyckats ta sig ut ur sin stora hage. 
Efter att det var gjort, så gällde det att hitta vart hon tagit sig ut.

Vilket inte var så lätt, för det fanns inga uppenbara hål, 

eller öppningar.
Dessutom är det stora kaniner vi pratar om, så de borde ju inte kunna klämma sig ut vart som helst....

men där hade vi tydlie fel. 
För till slut hittade jag päls i nätet på fel sida så att säga.

Så nu var det avslöjat....

På ett smalt smalt ställe har hon lyckats ta sig ut,

så pass smalt att hon förmodligen lika gärna kunde ha fastnat.

Men man ska nog inte bli förvånad över hur smala och små de kan göra sig, om de vill ta sig ut.
Nu är det dock åtgärdat, bara att hoppas på att hon inte hittar nya ställen där hon kan ta sig ut.


Detta blir inte längre än så här....

nu ska jag ta mig en kopp kaffe och vänta på att lilleman ska vakna så vi kan fara iväg till stan.


Kram på er.

Av Beatrice Lundberg - 3 juli 2012 18:50

Nu är det verkligen en evighet sedan som jag skrev.

En hel del har hänt.....

Bra saker. 
Jag har bytt efternamn.

Jag heter numera Lundberg,

FRU Lundberg närmare bestämt. 

  

Så har vi varit på bröllopsresa i Turkiet, Kemer. 

Det var helt UNDERBART!!

Varmt....men underbart.

1 hel vecka, men OJ vad jag har saknat barnen.

Nu dröjer det innan vi kommer vara ifrån barn och hem så länge igen.

Nästa gång, (när nu det blir), så planerar vi att ta dem med.



Bröllopet ja....

En liten liten tillställning som var ordnat som en midsommarfest.

Från början var det tänkt till enbart föräldrar och syskon med respektive.

Men jag kunde inte låta bli att bjuda de av våra vänner som vi umgås med.
Dels av ekonomiska skäl och dels av att vi ville hålla det litet.

Vi ville inte ha något överdådigt.
Ingen Big Deal,

   

liksom.

Vi kände att efter 8 år tillsammans så var det väl inte så märkvärdigt 

det här med att gifta sig?

Vi hade allra först tänkt att gifta oss utomlands, i Turkiet då,

men så ångra vi oss av flera orsaker, men delvis för att vi INTE 

ville gifta oss på Svenska Ambassaden i Ankara, som vi skulle bli tvungna till

om vi ville gifta oss utan att behöva fixa med en massa andra papper, 

som bara verkade krångligt.


Så, så är det. 
Ni som inte blev bjudna....

Jag är ledsen över det, på riktigt.

SÅ många gånger som jag tänkt på detta fram och åter.

Kusiner och övriga släktingar och vänner...

jag hoppas verkligen inte att jag/vi har trampat er på tårna.

Utan att ni, trots att ni inte blev bjudna, kan vara glada för vår skull.


  


Kram på er alla...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards