BeatriceR

Alla inlägg under augusti 2012

Av Beatrice Lundberg - 31 augusti 2012 18:04

Jag fortsätter mitt jobbsökande...

ännu så länge på pappret, så att säga.

Jag brukar vilja organisera upp det lite innan jag gör slag i saken.
Inte så att jag är sen att komma igång, utan att jag vill ha det organiserat....

uppradat på pappret för mig själv, vart jag ska söka och vart jag ska börja.
Bocka av och stryka över....

Ja så gör jag i vart fall.

Det funkar för mig. 

Hoppas jag....det har funkat förr i alla fall.
Skriver upp vilka jag ska ringa till först och vilka jag bara kan knata in till.

Bra strategi tycker jag. 
När jag fick jobb på Maxi så gjorde jag så....ungefär. 
Bläddrade i telefonkatalogen och skrev upp på ett papper vilka företag

som jag trodde jag skulle kunna ha en chans att få jobb på/hos.

Maxi var ett av dem, det första på min lista....

jag ringde, fick komma på intervju dagen efter,

 och veckan därpå fick jag börja.

 Så kan det gå till...
Så nu får vi se hur det kan gå denna gången. 
Jag har ju helgen på mig att skriva min lilla lista.
Nu tänker kanske vissa av er...."ja men hade du inte fått jobb?"

och jo det hade jag.....visstidsanställning/timanställning.

Men har ännu inte fått börja jobba.

(hoppas de inte glömt mig bara).

Och visst, på sätt och vis är det bra att jag inte fått börja denna veckan 

och det vore på sitt vis bra om jag fick nästa vecka hemma också, 

så hinner jag ju klart med inskolningen.

Men ringer de, så får jag försöka lösa det på annat vis. 
Men jag KAN inte längre gå hemma och vänta....
Jag måste få börja jobba NU....SNARAST!!!

(bara jag hinner skola in Vicktor, färdigt först).

Nåja vi får se.
Jag fixade ju jobb till bror min också, kanske var dumt av mig.

Ja ja, det är ju som det är och jag hade inte kunnat lösa det ändå, tror jag.


Kram


Av Beatrice Lundberg - 28 augusti 2012 13:20

Gösses, vart har min blogg/skriv-lust tagit vägen?

Den har varit och ÄR fortfarande som bortblåst. 
Det står rätt så still här hemma, eller snarare, allt rullar på som vanligt. 

Mannen jobbar, 

skolorna har börjat och så även dagis

och det inkluderar inskolning av Vicktor.

Idag var det dag 2 på inskolningen och ännu så länge går det bra.

Dock har jag ju inte lämnat honom där ännu, men han är rätt så kavat

och går ifrån mig, fast han kommer tillbaka, dit där jag var när han lämnade mig, 

för att kolla om jag är kvar.

Vilket jag också är, förstås.

Idag fick han vara med på fruktstund och sagostund, och han åt ett helt päron, 

uppdelat på halvor. Slurpade han i sig på ett kick. 

Sagan var dock inte lika intressant. Han har inte börjat intressera sig för sagor ännu. 

Bra att passa på med inskolning medans jag går hemma och väntar på 

att jobbet ska ringa mig.

Där händer det tyvärr inte mycket alls. Den 6/8 skrev jag på papper med jobbet

om timanställning, men inte en ända gång har jag fått jobba ännu.

Det känns lite surt. 
Nu har jag börjat tröttna på att gå och vänta, så mitt arbetssökande fortsätter.

Idag ringde jag till Bemanningen inom vården, om att åtminstonde till en början,

få vikariera på Brobygården här i Landsbro. 
Imorgon ska hon jag pratade med lämna fram det till den som har hand om just Brobygården.

sen ska de ringa tillbaka till mig. 

Hoppas hoppas.

Funderar även på att ringa tillbaka till mitt "gamla" jobb.

Gamla med betoning på gamla....

Men jag får se.

Ska söka på lite andra ställen med...

Återkommer om det när jag vet mer hur det gått.


Nu ska jag hämta Emelie på Prästkragen....


Kram 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards