BeatriceR

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Beatrice Lundberg - 23 januari 2010 20:26

Ville bara titta in och säga hej.

Nädå...det var inte alls det jag ville.

Skulle in och lägga till en länk till en jättefin sida, en tjej som gör otroligt fina tårtor, om du frågar mig. Det var det jag ville bara.

Och då tänkte jag att det är lika bra jag skriver ner några rader om detta, så ni säkert inte missar den.

Sen kan jag ju lika gärna passa på att tala om att bullbaket är klart. Det blev 106 st vaniljbullar och 91 st kanelbullar. Inte så många, men vi klarar oss på detta. Själv äter jag inte så mycket bullar. Mest såld på kanelbullar.

Så nu har jag fått det sagt.

Kram och pssst....missa inte min kusins sida...den nya länken...."Min Underbara Värld".

Av Beatrice Lundberg - 23 januari 2010 13:08

Det doftar kanelbulle i hela huset. Ljuvligt ljuvligt!!

Nu är sista plåten av den första satsen deg i ugnen.

Ny deg på jäsning.

Onödigt vetande, jag vet, men ändå.

Av Beatrice Lundberg - 23 januari 2010 10:57

Sitter nu här och väntar på att degen ska jäsa färdigt, ja, jag bakar.

Bullar.

Det ska bli vaniljbullar och kanelbullar.

Mums...

Solen skiner ute, (var annars), det är gnistrande kallt ute,  -13 grader. 

Himmeln är ljuvligt ljusblå och snön ligger...hmmmm...snövit, ( tänkte skriva kritvit, men vad kan annars vara snövitt om inte snön), på marken och glittrar i solens sken. Underbart!!

Och jag är inne och bakar...sinnessjukt. Eller?

Skulle varit ute med kameran nu. Fått underbara vintermotiv på bild.

Nåja...solen kanske håller sig framme hela dagen idag. Så jag hinner ändå, kanske.

Var sak har sin tid. Nu först ska här bakas bullar. Jag har lovat mina små trollungar detta.

Jocke är iväg med Erik till Martin, (min bror), och med sig har han Emelie, så jag lättare kan baka med de andra två.

15 min kvar av jäsningen....måste avsluta.

Kram


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards