BeatriceR

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Långt emellan varven....

Av Beatrice Lundberg - 12 oktober 2010 19:06

Men det hinner hända en del då.

Min sambo har äntligen fått jobb....visserligen en provanställning men det är det ju på det flesta ställerna. Han har fått jobb på Mc Donalds i vår hemstad, Vetlanda. UNDERBART!!    

Vilken skillnad det är....ja ekonomiskt har det ju inte hunnit hända så mycket ännu, men på andra plan. Från att ha gått hemma och inte mycket ha gjort eller "orkat" göra, eller från att ha varit trött och grinig, till att bli raka motsatsen.
Nu är han för det mesta glad, positiv, (ja jag med förstås, för det smittar ju faktiskt av sig, både det negativa och det positiva), saker blir gjorda, han orkar mer, han vill mer överhuvudtaget, han är inte trött hela tiden....o.s.v. Listan kan göras lång. Det är nog 3 veckor sedan han började där nu...eller 4 veckor kanske...ja inte riktigt, för första lönen har inte hunnit komma ännu. Men det känns ljusare.

Han fick till en början bara 20 timmar/mån men ännu så länge har det blivit mer...och så kommer det nog att fortsätta...får vi hoppas. Annars går det inte.....20 timmar är för lite.

Jag har ju ingen egentlig inkomst heller....bara csn-bidraget eftersom jag pluggar på komvux igen....storkök och kockutbildning. Intressant, men mycket pluggande....2 prov varannan vecka...nästa vecka har vi två prov på samma dag samt ett till dagen innan dessa två. Men det ska nog gå.
Vecka 43 går vi ut på 3-veckors praktik....inom storkök...ex. kök inom äldreomsorgen eller skola/förskola.


Ja, lite händer det ju....ja en av mina bästa kompisar har ju fått en liten vacker son, och min kusin har fått en dotter, som kom i söndags...en supersöt liten tjej. Vilken lycka för dem....


Ja lite händer och mer kommer säkert att hända tills nästa gång jag skriver....


Kram på er....   

 
 
Emmelie

Emmelie

13 oktober 2010 12:50

Åh, vad härligt att få läsa ett nytt inlägg. Hela inlägget genomstrålar positivitet. Underbart!

Ta hand om dig och din goa familj så hörs vi snart!

Kramar =)

http://empal.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards