BeatriceR

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Ett nytt år, nya möjligheter.

Av Beatrice Lundberg - 1 januari 2011 15:04

Ja då var det ett nytt år då, 2011. Nu är det väl en bra idé att lämna det gamla bakom sig, om man har haft ett dåligt, föregående år, och se framåt istället. ?

Har det varit ett dåligt år, så kan det väl bara bli bättre från och med nu. Eller?
Har man haft ett bra år, ja då är det väl bara att fortsätta i samma anda och hoppas och tro att det ska få fortsätta som det har gjort. Något som man gjort tidigare år, var ju tydligen framgångsrikt. Fortsätt så... Men kanske utan att bli övermodig. Ödmjukhet är nog bra att ha, i alla lägen, tror jag.
För egen del så väntas det ju smått    igen. Härligt!!   

Vi började vårt år med storstädning av huset. Som för övrigt inte är klart ännu, men lite paus måste man ju få ta. Mat måste ju fixas också för den delen.
Sen börjar skolan, andra terminen av min kockutbildning. Ja, jag vet, jag är ju redan utbildad....  (undersköterska). Men det kan ju inte skada med fler utbildningar, att ha en lite bredare grund att stå på, om det skulle knipa. Möjligheterna att hitta jobb borde ju rimligtvis öka då. Tycker jag i alla fall. Nåja, det återstår ju att se. Det kommer ju att ta ett tag innan jag blir färdig utbildad kock, eftersom jag ska ha bebis i slutet av maj, så jag missar lite av andra terminen. Men det hinner jag ta igen senare, efter mamma-ledigheten.

Ja, då, så var det med årets FÖRSTA inlägg i bloggen.

Gott Nytt År...hoppas ni får ett helt underbart år.   

 
 
Emmelie

Emmelie

2 januari 2011 10:50

Du är underbar! Love ya! =)

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

2 januari 2011 20:12

Love U 2

 
Ingen bild

Therese

5 januari 2011 22:36

Hej!
Jo sedu, LCHF innebär att man äter mindre kolhydrater och mer naturligt fett. (LCH=Low Carb High Fat). Man kan säga att det är som GI, fast en lite tuffare variant. Man äter alltså inte mjöl och socker, och inte pasta, potatis och ris. Inte heller frukt då det innehåller för mycket socker. En annan sak man gärna ska undvika är rotfrukter och "underjordgrönsaker" överlag. Det är mycket kolhydrater i det också.

Inte för att du behöver tänka på det nu i ditt välsignade tillstånd ;) men det är ju ändå bra att tänka på vad man stoppar i sig! Jag har hittat alla recept jag använder på nätet, vare sig det är frukost, middag eller tillåtna godsaker. Det är bara att googla på LCHF eller LCHF + recept så kommer det upp mängder av sidor, bloggar och forum! Det är bara att välja och vraka :)
Ska man gå ner i vikt så är ett riktmärke att hålla sig till livsmedel med max 5gr kolhydrater/100gr. Och att hålla sig runt 20-30 gram kolhydrater per dag. Resten ska vara protein och fett! :) Alltså mycket kött och feta såser...

Hoppas du fick lite mer kött på benen ;)
Kram

Beatrice Lundberg

7 januari 2011 15:26

Super tack. Ja, det låter ju enkelt, men inte äta frukt och rotfrukter låter svårt tycker jag. Det andra kan jag klara, det är jag säker på. Men jag måste absolut prova detta, när jag inte längre är i detta välsignade tillstånd ;).
Måste man köra hårt på träning också? Jag tränar gärna, (om tid finns över vill säga), men jag vet inte om BP är något för mig...?)
Men som du säger, även att jag är gravid, så är det ju bra att tänka på vad man stoppar i sig.
Än en gång, stort tack. Och jag har googlat lite på LCHF, men ditt svar var faktiskt mer uttömmande. Däremot ska jag leta recept på nätet. Om du vill och har något recept på något du rekommenderar så tar jag gärna emot.
Stort tack och kram, vi ses den 22:e jan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards