BeatriceR

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Inskolning

Av Beatrice Lundberg - 28 augusti 2012 13:20

Gösses, vart har min blogg/skriv-lust tagit vägen?

Den har varit och ÄR fortfarande som bortblåst. 
Det står rätt så still här hemma, eller snarare, allt rullar på som vanligt. 

Mannen jobbar, 

skolorna har börjat och så även dagis

och det inkluderar inskolning av Vicktor.

Idag var det dag 2 på inskolningen och ännu så länge går det bra.

Dock har jag ju inte lämnat honom där ännu, men han är rätt så kavat

och går ifrån mig, fast han kommer tillbaka, dit där jag var när han lämnade mig, 

för att kolla om jag är kvar.

Vilket jag också är, förstås.

Idag fick han vara med på fruktstund och sagostund, och han åt ett helt päron, 

uppdelat på halvor. Slurpade han i sig på ett kick. 

Sagan var dock inte lika intressant. Han har inte börjat intressera sig för sagor ännu. 

Bra att passa på med inskolning medans jag går hemma och väntar på 

att jobbet ska ringa mig.

Där händer det tyvärr inte mycket alls. Den 6/8 skrev jag på papper med jobbet

om timanställning, men inte en ända gång har jag fått jobba ännu.

Det känns lite surt. 
Nu har jag börjat tröttna på att gå och vänta, så mitt arbetssökande fortsätter.

Idag ringde jag till Bemanningen inom vården, om att åtminstonde till en början,

få vikariera på Brobygården här i Landsbro. 
Imorgon ska hon jag pratade med lämna fram det till den som har hand om just Brobygården.

sen ska de ringa tillbaka till mig. 

Hoppas hoppas.

Funderar även på att ringa tillbaka till mitt "gamla" jobb.

Gamla med betoning på gamla....

Men jag får se.

Ska söka på lite andra ställen med...

Återkommer om det när jag vet mer hur det gått.


Nu ska jag hämta Emelie på Prästkragen....


Kram 


 
 
Ingen bild

Emmelie

28 augusti 2012 16:07

Jag blir faktiskt inte förvånad över att det går så bra för Vicktor. Med så många syskon så är han ju van med mycket liv omkring sig. Men det är ändå skönt att läsa att det går bra. =) Surt det där med jobbet. Förstår att det är jobbigt att gå och vänta när man väl har fått anställning. Blir nyfiken på vilket det "gamla jobbet" är. =) Kram

Beatrice Lundberg

29 augusti 2012 13:43

Ja du, gamla jobbet....vi ska se här...jag väntade Emelie då...säger det dig något? ;)
Jag har ringt till Bemanningen också, och anmält att jag är tillgänglig som USK:a nu. Först och främst på Brobygården här i byn. Så nu får vi se....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards