BeatriceR

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Flytta...

Av Beatrice Lundberg - 27 januari 2010 22:59

Ja, nu är det snart dags för en flytt. Vi har kommit fram till detta. Efter att ha pratat hit och dit. Förmodligen kommer det bli som så att Linus, Hanna och Emelie kommer att få dela rum, alltså de kommer att få en sovsal/sovrum. Där de bara ska sova och ha sina kläder i. Erik får ta Hannas rum, (han har tjatat så länge om att han vill byta rum, trots att vi har sagt att hans rum är nästa projekt på listan för ett lyft), och Eriks rum då, (som är det största i huset), kommer att bli ett lekrum. Där ska ordnas med väggfasta hyllor för leklådor och dyl. Ett hörn av rummet kommer att få sitt kuddhav där man kan krypa upp och vila, läsa, lyssna på sagor på band eller om någon läser för dem och bara koppla av. På en av väggarna där nere ska jag sätta upp ett stort fint tyg i härliga färger som jag hittat det kommer bli lite mer klätt och inrett. (tror det blir jättebra). Detta rummet befinner sig på källarplan, så väggarna består av betong, vilket med andra ord gör att det inte skulle vara så farligt om barnen står och kastar med en boll/studsboll eller dyl. mot väggen. Det finns inte så mycket som kan gå sönder där nere. Vi ska sätta upp ett nytt innertak där och nytt glas i fönsterna. Tänkte sätta upp sådant där blockglas eller vad det heter. Det isolerar lite mer också. Taket tänkte jag att man kunde måla sedan. Kanske göra så det ser ut som en stjärnhimmel....förslag någon?

Sen har jag en tanke på att måla en av de mindre väggarna med sådan där griffelfärg, så kan barnen få utlopp för sina konstnärliga ådror. Bara att rita på.

I källaren sen, närmare bestämt i tvättstugan, så har vi redan fixat ett extra tv-rum. Vi har där en 3-sits-soffa, soff-bord, tv-bord och tv och DVD.  Vi har lite till att ordan med där. Jag ska dela av rummet med ett draperi modell tyngra tygg, så det verkligen skärmar av tv-n från tvättmaskinen och dyl. För där inne ska de få kunna krypa upp och titta på film, som de älskar att göra.
Även Erik med sina kompisar har haft sina filmkvällar där.

Härlig!!!

Ja, planerna är många och det formas fler och fler hela tiden....det känns skönt. Det har tagit lite tid med att få ideér, vi har liksom varit "nöjda" med det som varit. Kanske har vi behövt att bo här den tid vi har, (nov -07 ), innan vi får ändan ur vagnen och ideér i huvudet  till att göra det som VI vill ha det.

Var sak har ju sin tid.
Ska försöka komma ihåg att ta lite före oc efter bilder sen när vi drar igång med projeket.


Kram på er...


Psssst....inredningsförslag tas tacksamt emot....(ideér på vad man mer kan göra i ett lekrum). Även förslag på vad göra på en 5-årings kalas. Förutom det självklara....FISKDAMM!!!

 
 
Emmelie

Emmelie

28 januari 2010 09:41

åh, vad kul att få göra om lite. Jag har inga konkreta förslag, men jag ska rekommendera en sida på nätet som är helt underbar. www.styleroom.se - sök på vad du vill och han kastar upp alla album med det sökordet. Det finns hur mycket som helst. =)

http://empal.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards