BeatriceR

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Beatrice Lundberg - 1 februari 2010 22:57

Vilket innebär att jag "bantar".
Usch det låter så fult på något vis, eller ialla fall negativt, som om man inte kommer att lyckas redan när man sagt ordet högt.

Jag bantar inte, jag tänker på vad jag äter, eller är försikig med vad jag stoppar i mig. Huuua det låter ju minst lika illa det.

Så här började det; fick plötsligt för mig att jag skulle testa Nutrilette. Så jag köpte mig en med choklad smak och en naturdiet med vilda bär smak. Men så detta med att hoppa över alla målen mat på dagen, (för den som vill ha en Quick start. alltså), som jag då vill. Frukt och grönt får jag äta hur mycket som helst. Banan ska man akta sig för, har jag hört, innehåller en massa kalorier. Äpple är visst inte heller superbra, för mycket fruktsocker. Gösses vad får jag äta då, i fruktväg? Apelsin är visserligen gott, men ska jag trycka i mig apelsiner var gång jag blir sugen på att tugga på något eller på något lite sött?

Ialla fall. Sallad funkar ju, tack och lov.

Sen kan man ju banta, (sådär ja, nu var det sagt, jag bantar), den lite långsammare vägen med Nutrilette, fast dock stadigt neråt, lovas det, och det är genom att inte ersätta alla målen på dagen, bara 2-3 st...ska man hoppa över något mål, så är det helst det största målet, då den innehar flest kalorier. Många gånger lättare sagt än gjort, särskilt just nu, när jag nyss har börjat, har inte hunnit gå in mig riktigt på detta ännu.

Till lunch åt jag blodpudding...kändes lite kalorifattigt, (hoppas det är så), och så sallad förstås. Till middag blev det Fullkornspasta endast 100 gram, en fettsnål kabbanoskorv, och sallad innehållande riven morot, rivet äpple, isbergssallad och majs.

Och så några cocktailtomater vid sidan om, Jag vet att isbergssalladen inte är den mest näringsrika och inte heller tomaten, men jag kunde inte komma på bättre just då, dessutom hade jag inget annat hemma.


Ni kunniga matmänniskor, (eller vad man kan säga), ni som vet hur jag ska göra för att räkna kcal....hjälp mig, ni kanske har någon kalorilista som jag skulle kunna få.....????


Kram kram kram....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards