BeatriceR

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Beatrice Lundberg - 9 augusti 2011 21:03

det är väl tanken att vi ska göra imorgon, lilla familjen. Passa på när gubben är ledig, ovanligt nog. Något måste vi göra. Barnen ser sin pappa så lite i vanliga fall, så det känns som om vi måste göra något speciellt när han är hemma.
Jag menar naturligtvis inte att gnälla eller på något vis klaga över att han jobbar mycket...OOOHHH NEJ, skulle jag aldrig drömma om att göra, jag försår ju att det är nödvändigt, men för barnens skull, så tror jag att det är viktigt att de får ordentligt med kvalitetstid med far sin, då när han är hemma. De saknar honom om dagarna och på kvällarna. Särskilt Linus har börjat prata en hel del om det. Kvällarna uppskattar de verkligen om pappa är hemma, då vill de att han ska natta dem. Dessvärre, jobbar Jocke mycket eftermiddagar och kvällar/nätter.
För hur bra jobb jag än gör med barnen...och hur mycket jag än gör tillsammans med dem, så kan jag ju aldrig ersätta deras pappa. Jag är mamma inte PAPPA. Han har ju sin roll som inte jag kan "spela", så att säga. Och jag har min roll som inte han kan spela. Så är det ju för alla.

Så imorgon blir det nog lite fiske. Meta på någon brygga någonstans. Det blir nog mysigt. Vi får väl se vad det bjuds för väder imorgon.

Det hänger ju mycket på det.


Ja äldste grabben har börjat jobba nu, han började igår. Då klev han upp kl 05:10 och han och två kompisar, cyklade till jobbet, (ca 4 km), och började jobba kl 07.

Tills idag hade de väl kännt in hur lång tid det tar att cykla den biten, så de var inte iväg förens 06:35 från Landsbro. Men det blir rätt långa dagar för honom nu. Han ska jobba fram till skolan börjar den 22 mars. Sen som sagt börjar ett annat allvar. Håller tummarna för honom.


Det värsta är att pengarna han tjänar nu har han redan börjat planera vad han ska spendera dem på. En ny mobiltelefon, en longboard...etc etc....gösses säger jag bara. Det vore ju livsfarligt om det blev pengar kvar. Jag sa, varför inte spara till körkortet?? Köp dig en telefon, men spara resten vet ja...!!! Bara en tanke.
Men men han gör som han vill, det är ju faktistkt hans egna pengar, som han har arbetat ihop till sig själv....fast han har ju inte fått dem ännu. Men de kommer förstså. Detta sommar jobb är ju helt seriöst. Och inte så dåligt betalt heller för den delen...för att vara första jobbet och bara vara 16 år...(nåja nästan, han fyller i september).


Men nu säger jag ...over and out....

kram och god natt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards