BeatriceR

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Nu sker det....

Av Beatrice Lundberg - 15 februari 2013 14:30

Ja, det gäller att inte vara för optimistisk...kanske. Det vågar jag nog inte. Det flyter på rätt så bra just nu, lite FÖR bra kanske. Jag vågar knappt tro det är sant...
En dröm jag haft och har är på väg att uppfyllas. Det har även varit ett av mina delmål, som jag satte upp för ett ANTAL år sedan. Men jag har fått bida min tid, så att säga. Vad det är kommer ni tids nog få veta.
Sen är det en annan sak, jag ska äntligen, (kanske) få börja jobba. Jag har inte arbetat sen sommaren 2010, sen har jag ju förvisso pluggat lite och sedan fick jag ju barn  maj 2011. Men sen helt arbetslös eller arbetsökande som låter lite mer positivt. 
Jag har äntligen fått några "gåbredvid" dagar på ett äldreboende i närheten av där jag bor, det betyder ju att jag kan ringas in som timvikarie sedan, och jag har även sökt sommarvik. där sen. MEN jag har ju ingen heltidstjänst, som förstås är målet. Detta innebär ju inte att jag slutar söka jobb och dyker det upp ett jobb inom vad det nu än är, så MÅSTE jag ta det, vare sig jag vill det eller ej. Jag/VI har inte råd med annat. Men detta är en MYCKET bra början. Det är ju inom vården jag VILL vara. Man kan inte alltid få det man vill, och vägen dit kan vara både lång och krokig. Men jag tycker att har man ork och möjligheter så kan man ju i alla fall göra vad man kan för att komma dit. 

Så det är vad som jag har att berätta NU. 
Mer kommer så småningom. 

En del av er vet redan och ni som vet, ber jag er ännu en gång att inget säga. Ni andra får snällt och nyfiket vänta. 

Kram på er alla...

 
 
Jessica

Jessica

19 februari 2013 09:51

Hej =) men vad roligt, grattis. Jag har fått en tjänst inom personliga assistenter, men känner att jag inte helt trivs med personen jag är med =/ vilket är väldigt tufft.
Helt ok vissa dagar andra dagar värre och känsloladdat.
Men får se, jag funderar på att ringa tillbaka till företaget jag var med innan då dom sa att man är "välkommen" tillbaka.
Men återstår att se. =)

http://trollsfamiljen.blogspot.se

 
Jessica

Jessica

3 mars 2013 22:00

Hoppas allt bra med dig här =)

http://trollsfamiljen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards