BeatriceR

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Tillbaka från Blåkulla

Av Beatrice Lundberg - 16 april 2009 20:31

Nu är jag tillbaka från Blåkulla. Kvasten strejkade lite på hemresan. Jag hade trimmat den lite inför resan och tankat med raketbränsle. Bränslet var slut och alla tankpumpar för kvastar med raketbränsle var tömda. Det var många på Blåkulla i år, fler än vanligt, (för er som missade), så jag antar att det var därför bränslet tog slut överallt.  Arrengörerna för årets tillställning, var nog inte beredda på så många av oss "häxor". (en liten miss, skärpning inför nästa år, annars kommer jag inte). Det var ju i och för sig populärt med raketbränsle i år...så det kanske berodde på det. Det löste sig tillslut...jag fick ju tanka vanligt bränsle istället, för hemresan...och det gick ju rätt så bra...motorn skar halvägs hemma, men som tur var, så var jag inte sist från Blåkulla, och jag fick bogseras hem den andra halvan av hemresan. Och som ni vet, så gäller ju en viss begränsning i hastighet vid bogsering för bilar, så även för kvastar...något lägre för kvastar faktiskt...de är svårstyrda när inte kvastmotorn fungerar.

Tyvärr hann jag inte ta namnet på den hjälpsamma häxa som bogserade mig hem, jag skulle så gärna vilja tacka henne ordenligt. Om du som hjälpte mig hem, finns där ute och läser min blogg, snälla ge dig till känna, så jag kan tacka dig värdigt.

Kram/Bea......

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 april 2009 14:34

Det kanske var jag...fast jag är ingen hjälpsam, snäll häxa. Jag är den bitchiga sorten som drar i från på den egna kvasten å lägger av en brakare på vägen för att skrämmas lite...; )

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

17 april 2009 21:53

Men sicken jädra skitkvast du har! Vad är det för dålig kvalite.....ingen rollskvast direkt...! Hm, vart finns närmsta kvastserviceställe om man vill ha service måntro? =)
Skönt att du kom hem och att det finns snälla hjälpsamma häxor.
Kramar
SUsanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards