BeatriceR

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Fortfarande kallt

Av Beatrice Lundberg - 18 april 2009 09:15

Våren är här, men den kommer långsamt i år och det är väl rätt så bra i och för sig. Allt exploderar ju inte så då. Mornarna är kalla, nätterna ännu kallare. Frost var natt, i princip. Igår var det rätt kallt hela dagen egentligen...nja eller det blåste kallt i alla fall. När det var vindstilla så var det riktigt varm och skönt, satt i solstolen med solbrillorna på och bara njöt. Vi var ju hundvakt igår också, åt en liten Dansk Svensk gårdshund...bara 11-12 veckor gammal, eller hur gammal hon nu var. Tror det kan vara där någonstans. Så otroligt sööööt. Och busig som få. Oj oj oj oj....

Så hann jag med attt gräva lite ute i trädgården. Dammen är ju borta och det ska grävas upp växter som jag inte ska ha längre och fyllas på med ny jord och sedan planteras jordgubbsplantor. Är det tänkt. Inte så många, tror jag skulle få 12 st....mest för ungarnas skull.

Sen ska jag gräva två rabbater på framsidan av huset, längs med gången upp till huset. Nu har jag inget alls där, så det ser lite tråkigt ut. Där hade jag tänkt att plantera något väldoftande kanske Alyssum/strandkrassing


Strandkrassing/Alyssum/Stenört
Vit.
Blomningstid: Vår till frost. Bäst är ett varmt och soligt läge, men halvskugga till skugga går också bra.Kan planteras som kantväxt men också ensam till en stor, tät tuva. Lättskött och mycket blomvillig med angenäm doft.

 Eller så blir det:

Heliotrop
Blå/violetta blommor.Doftrik Purpurgröna blad. Blomningstid: Vår till sen höst. Trivs i bra på solig växtplats. Doften är stark, vaniljsöt, tilltar mot kvällen


Annars hade jag tänkt mig Heliotropen någon annanstans. Men det blir nog Alyssum på framsidan, med någon högre blomma emellan...vi får se vad jag hittar. De ska ju klara skuggigt läge. Jag har sol där på morgonen och en liten bit in på förmiddagen.

Nåja...så ser min planering ut...framöver. Det skall grävas och planteras och jja, herregud.... Men kul är det och fint blir det säkert, när det är klart. Ännu är det för tidigt, eftersom det fortfarande är frost om nätterna, men man kan ju förbereda. Sen ska vi lägga nya gångplattor upp till huset....låter som om vi har jättelångt från vägen upp till huset, och det har vi ju, säkert en 4-5 meter. :)

Nä nu börjar jag bli lite småsugen på att gå ut, eller ska jag ta en kopp kaffe först, det är ju ännu kallt ute.


 
 
annsan_s

annsan_s

18 april 2009 19:47

Ojoj, var det så länge sen du såg en ren. Jag
ser dom varje år. Haha dom är väldigt dumma!

http://annlouises.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards