BeatriceR

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Ommöblering

Av Beatrice Lundberg - 22 april 2009 18:15

Håller på som bäst att möblera om i trädgården...gräver upp och gräver ner, gräver hit och gräver dit. Avslöjar både det ena och det andra. Spännande värre. De flesta fynden jag/vi gör är maskar och spindlar, vilket Linus är omättligt intresserad av. Han har precis lärt sig att våga hålla i spindlar. Han tycker de är coola, inget han har fått från mig kan jag garantera....jag blir så gott som stel av skräck vid åsynen av en spindel....men jag säger bara det, allt går att bota....jag vägrar att visa min rädsla för mina barn, (vill ju inte överföra några obefogade rädslor till dem), så jag har faktiskt lärt mig att låta en del spindlar krypa  på mig, (de där pytte pytte små, som man knappt ser att det är en spindel), de andra lite större, får krypa på mig, så länge det är handskar emellan mig och det 8-benta krypet. De som sedan börjar få storlekar som mina tummnaglar får helst hålla sig borta. Kommer en sådan krypande på mig, så blir jag stel och tårögd...

Jag har nu grävt upp några hallonbuskar, sådana där, som får stooooora, söta bär. Själv gillar jag inte hallon, men ungarna älskar dem. Så buskarna ska få finnas kvar, ska bara flytta på dem. Sen har jag en massa smultron, som växer som de vill, tydlligen....de ska också få byta plats.

Det är vad jag har gjort i afton. Nu ska ungarna kläs av och tvättas rena....L och E har sprutat vatten på varandra och H, skriker i högan sky, det är nog bäst att ta hand om de små liven. E är ju redan i säng, äter välling och somnar snart.

Kram/Bea

 
 
Julia

Julia

22 april 2009 22:04

Åh spindlar, ryser bara jag läser om dom... Du är sjukt stark som ändå låter dom krypa på dig...
Kramar

http://LivetSomSjuk.blogg.se

 
rosalucia

rosalucia

23 april 2009 10:53

Håller med föregående talare...sjukt starkt.
Spindlar är grymt äckliga...de mina barn lärt sig är möjligen hur man snabbast slår ihjäl dem med en träsko eller nåt...usch. Ingen vidare förebild, alltså.
Gräva i trädgården, det låter helt otroligt..eftersom vi har minst ½ meter snö i våran

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 april 2009 21:44

Kan man hyra dig en helg i sin trädgård? Jag vill så mycket med min, men jag känner mig lite handfallen...törs inte gräva upp rötter, vet inte vilket väderstreck de trivs i, är lite fumlig å tafatt i trädgården.

Men du verkar ha ett brinnande intresse, det är nog tyvärr där det brister för mig. Snart tycker jag att det är dags att du lägger ut lite bilder från din trädgård!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

24 april 2009 20:14

Oh maj gadd, tack för det utförliga trädgårdssvaret! Nu är jag i gång!A

http://40taggaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards