BeatriceR

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Beatrice Lundberg - 14 mars 2010 13:06

Då har jag tagit hand om min brors Viktoriaciklider ett tag. Har absolut ingen plats för dessa, egentligen, men eftersom hans kar sprungit läck, så ställer jag naturligtvis upp.

Det är många kan jag säga. Mina egna Zebraciklider, får slåss om utrymmet, bokstavligt talat,  fast tack och lov, så viker de inte en tumm, de är tuffa mina små. Ett par av mina har lite större yngel och ett annat par, har precis nykläckta yngel. Så de har att göra ändå, förutom att passa sina yngel.

Nu får de även vakta sitt revir, jaga bort stora Viktoriaciklider och passa bebisar.

Som om inte detta vore nog, så upptäckte jag nyss, att en av Viktorianerna, (om man nu kan kalla dem så), har fått svamp...


Så nu måste hela karet behandlas, i 7 dagar. ALLA fiskar, vare sig jag vill eller inte och det spelar ingen roll om jag skulle ta bort den sjuka fisken...för den har redan smittat ner vattnet. Det är alltså 25 ml medicin i 7 dagar och flaskan är på 237 ml. Det blir inte billigt...sen ska man tömma 25 % av vattnet efter behandlingstiden och fortsätta behandlingen om det är nödvändigt. Det får vi ju hoppas att det inte blir nödvändigt.    
Av Beatrice Lundberg - 14 mars 2010 11:24

                                 















Av Beatrice Lundberg - 14 mars 2010 11:12

   

Ja här funkar det ju. Men varför kan jag inte få detta att fungera på Facebook? Det står ju att man ska kunna använda dessa där med.

Nåja jag får klura vidare...om ingen smart bloggare där ute vet svaret förstås....

Jag lyssnar...  








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards