BeatriceR

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Beatrice Lundberg - 31 mars 2010 21:37

Hej...WooHooInte helt lätt att komma på en bra rubrik för att verka intressant. Men så är det ju...livet går vidare. Det har ju inte hänt något speciellt, som får mig att säga så. Det jag menar är att livet går vidare sin vanliga tramp. Jag jobbar vidare mina 3 dagar/vecka=19 timmar/vecka. Det är lite upp och ner med det. Jag trivs med det jag gör, men det ger mig inte tillräckligt med pengar. Elle OSS. Denna veckan och förra veckan har vi jobbat lite annorlunda mot vad vi brukar. En normalvecka ser ut som följer...Torsdag och Fredag 11-19 och Lördag 10-16. Men denna veckan och förra vecka är det tisdag-torsdag 11-19 vilket förra veckan gav mig huvudvärk. Ja eller huvudbry....typ eller snarare förvirring...TOTAL förvirring, vill jag lova.

 Det började vecka 11 på onsdagen...vi sitter hos några kompisar där jag lånar datan, (vi hade ännu en gång glömt att fylla på vårt mobila bredband och vi hade inge medel att fylla på med för tillfället), så att jag kunde rapportera vecka 11 `s arbete, som skulle ha gjorts på tisdagen. Jag gör det jag ska, i lugn och ro....när detta är klart, så går jag in på min mail, där jag ska skicka in ännu en veckoåterkommande redovisning, som vi kallar  för 8-frågor, som rör arbetet. Detta gör jag också i lugn och ro.

Sedan tar jag en titt i min inkorg, där jag konstaterar att jag har 57 nya medelanden. Jaha, tänker jag och börjar med en snabbgallring. Det går till så att jag kollar ämnena utan att öppna mailen och kryssar för allt som jag inte tycker är intreesant och kastar dessa. Kvar blir då förstås det som jag öppnar och läser. Dessa tar jag i tur och ordning. Så kommer jag ner till det som kom från min chef veckan tidigar...det som gällde vecka 12. (skulle ju ta och skriva ut detta så jag vet vad jag ska laga och sälja), så läser jag: " GLÖM INTE BORT ATT DET DENNA VECKA ÄR MATBJUDNINGAR TISD-TORS 11-19."

Jag utbrister: "HELVETE!!!!" JAG SKULLE JU HA JOBBAT IGÅR!!!!!"

När jag upptäcker detta så är klockan strax efter 10 så denna dagen fanns det ju tid kvar... Men jag hade ju helt missat tisdagen. Det var ju onsdag. FAN!! Mina arbetskläder låg hemma i tvättmaskinen, rena men blöta och jag har bara en uppsättning. SÅ där började denna veckan illa.

Åker till jobbeet i en hast, utan några papper eller så, tur att jag bara skulle göra våfflor, för så mycket visste jag ju. Fick låna en skjorta där, och en keps. Förkläde och arbetsbyxor fick jag klara mig utan. Byxorna kvittade ju. Nåja det funkade ju....och ställföreträdande chef för butiken som jag står i, hade för en gångs skull full koll på att jag skulle vart där dagen innan, (de brukar aldrig ha koll på det annars), men han erbjöd mig att jobba in den missade dagen, på fredagen samma vecka. Det funkade ju för mig.

På torsdagen sen, när jag åkte hemifrån, så kände jag att "åh vad skönt, idag blir allt som vanligt igen...jag har ju mina egna kläder och allt...", jag kliver ur bilen utanför min arbetsplats bara för att upptäcka att jag glömt förklädet och mössan hemma. Byxor och rätt skjorta hade jag ju på mig. FAN!!! Igen....

Ställer mig ännu en gång med den fula kepsen och utan förkläde och börjar jobba, bara fär att upptäcka att jag förlagt lappen som jag skriver ner allt förbrukat materila och varor på...satan, tänker jag för mig själv, vart ska detta sluta?

Får börja på en ny lapp....


Ja det löste sig tillslut...men det var en vecka som altl gick snett på kändes det som.


Dena veckan har det ännu inte blivit några missöden på, (peppar peppar....)


Snart blir det tjejmiddag igen hos en av mina absolut bästa väninnor. En helskön tjej och fd. arbetskamrat  Emmelie - Empal och Emmelie - mybaby.

Härligt det ska bli.

Nu ska jag ner och sköta lite tvätt, måste ju ta fram lite kläder till ungarna också inför morgondagen, då de ska gå påskkärring med mormor, efter dagis. Sen ska de barn som vill komma utklädda till dagis imorgon. Kul för dem.


Kram på er alla och Good Night



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards