BeatriceR

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Vill få det överstökat nu...

Av Beatrice Lundberg - 12 mars 2011 20:25

Ja, nu vill jag att tiden ska rusa iväg, ett tag i alla fall. Vill få det gjort. Den här väntan har inte varit så jobbig och lång denna gången, känns det som. Eller ja, jag har inte upplevt den så långsam och jobbig...förrens tills nu. Min graviditet har kännt lugn och smidig, trots att jag för första gången har fått uppleva illamående i början, hela långa dagar. Men nu börjar det bli jobbigt, tungt och tråkigt. Magen börjar bli stor. Foglossning, (som jag nämt ett antal gånger tidigare), bråcket som ororar mig, och sen det faktum att jag inte är det MINSTA förberedd rent praktiskt. Alltså, ingan barnvagn, men den kan jag för visso hämta i princip när som helst. Ingen spjälsäng, där är det nog samma sak, kan hämtas samtidigt som barnvagnen...men jag har inte gjort iodrdning något i rummet där bebis ska sova. Känner ju egentligen ingen större oro över det, men det sägs ju att kvinnor i slutet av sin graviditet vill börja "boa" liksom...eller vad man ska kalla det. Och det vill jag ju nu. VILL städa och dona, men är begränsad på grund av...ja ni vet vad.

Men men....det ger sig väl, kommer ju, efter överenskommelse med min lärare, vara hemma hela kommande vecka, då jag förvisso ska läsa in en del som jag kommit efter i, men någon tid måste det väl ändå kunna bli över till att städa och dona. Jag kan ju inte sitta för länge heller, för då gör det så ont, så ja knappt kan gå sedan. Det tar ett antal meter, innan jag är så pass uppmjukad så att jag kan röra mig något sån där obehindrat då. Faktiskt har jag kännt mig lite bättre de senaste dagarna, inte smärtfri, men bättre. Har varit duktig och inte lyft för mycket eller gjort för mycket....eller snarare gjort MER än vad jag tror mig klara av. Visst, saker och ting kommer efter, men det får bli så...det MÅSTE bli så. Även då det gör att jag vill krypa ur skinnet på mig själv. Jag känner mig retlig och irriterad över hela situationen. Jag vantrivs helt enkelt.
Men jag känner igen dessa känslorna, så kände jag förra gången jag var gravid också, i slutet av den, eller under sista halvan av den. Precis som nu. Fast det var nog värre då...peppar peppar, är väl bäst att tillägga.

Nä, nu har jag fått gnälla av mig lite...en ny dag imorgon.

Och detta går ju över.

Nästa vecka väntar förutom pluggande och kanske lite städning/röjning, även ett tandläkarbesök för Emelie så även ett läkarbesök för mig. Hoppas kunna bli sjukskriven så jag kan spara mina csn veckor, så jag kan ta igen mina köksveckor senare, eftersom jag inte riktigt känner att jag klarar av dem nu. Tack för att man har en så förstående lärarinna i skolan, som själv föreslog detta. Antingen sjukskrivning eller havandeskapspenning...om FÖRSÄKRINGSKASSAN godkänner det. De har ju alltid sista ordet, oavsett vad läkaren/lärarinnan säger eller tycker.

Håll tummarna för mig, på torsdag, får jag veta vad läkaren tycker.


Kram

 
 
Emmelie

Emmelie

13 mars 2011 10:00

Gumman då!! Jag ska för det första hålla tummarna och hoppas att det går bra med både FK och tandläkaren. Vill du så kan jag komma ut någon dag. Säg bara till dagen innan så att jag har bilen hemma!! Annars ses vi på lördag, eller???

Kram

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

13 mars 2011 11:24

Ja, jag hade ju tagit fel på datumet vad gäller tandläkaren...det var en måndag men det var den 28 mars...så tokigt det kan bli.
Men jag kan gärna komma och slå ihjäl lite tid efter mitt läkarbesök på torsdag om det får bra, kanske vi kan ta en lunch ihop?

 
Emmelie

Emmelie

13 mars 2011 19:12

Åh, ja, vad kul!! Du är såååå välkommen!!!

http://empal.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards