BeatriceR

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Aj aj aj vad det värker

Av Beatrice Lundberg - 8 juli 2011 15:27

Det värker i tuttarna som bara den. Vicktor har ägnat ett par dagar åt att öka tillgången av mjölk i mina tuttar, och NU har han fräckheten att sova längre än vanligt, vilket resuterar i överfullabröst som värker då det inte får plats mer. Dessutom blir det blött i de där iläggen som jag har i bh:n, tack och lov för dem.   

Själv passar jag på att fördriva den nyfunna övertiden på att tvätta och kantklippa gräs...ja, jag tvättar ju inte gräset förstås, utan jag tvättar KLÄDER....underbart det är.
Förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt att komma till skott eller varför det ska vara så mycket suck och pust kring det här med att tvätta....? Jag menar, hur svårt är det egentligen, ELLER jobbigt med för den delen...det är ju bara att slänga i tvätten i maskinen, ladda med tvättmedel/sköljmedel, starta den och så vänta. Det sköter ju sig självt vet ja. Sen ska det förstås hängas på tork och vikas in i skåp och lådor....är det jobbigt? E g e n l i g e n ? ! ?


Ja, fast det är ju förstås. Det ser ju ut att kunna vara jobbigt och tidskrävande när jag läser vad jag precis skivit....men det är ju inte det. Jobbigt alltså. Just nu håller jag på och tvättar...jo det är säkert, jag gör det... det ÄR sant!! Inte verkar väl det jobbigt?


Väntar på att gubben ska komma hem också...äta lite sen bär det nog iväg ner till Hårdasjö badplats. Får väl se om det blir så mycket bad för min del, om jag törs det menar jag. Om det är tillräckligt varmt. Vill ju inte gärna kyla ner mina mobila mjölkjpaket, så de blir sjuka på något vis. Har hört att det gör gräsligt ont att få mjölkstockning. Vill jag INTE råka ut för.


Nåja...annars flyter saker och ting på här...upp och ner. Planerar fortfarande dop....I HUVUDET. Tittat lite på datum. Kanske blir lite kort varsel om jag ska ha det redan i augusti, kanske blir tvungen att ta det i sept i alla fall. Ja vi får se. Jag har en del klart...typ av mat efteråt, vilka jag ska bjuda....sång/sånger och till och med solosång. Skulle kanske vilja ha någon mer sång som ska sjungas av en person. Men ska bara komma på någon...funderar då på om det MÅSTE vara en sång med kyrklig/religös anda....eller om man kan välja vad som, (nästan)?


Ja vi får se. Får väl ringa till någon präst å höra mig för...vill ju helst ha ett dop hemma/ute. Men vi får se.


Kram

 
 
Emmelie

Emmelie

8 juli 2011 19:04

Åh, de känslan kommer jag ihåg... Avundas dig inte, men håller med om att inläggen är guld värda.

NEJ, det är inte jobbigt/tråkigt att tvätta. Jag kan tycka att det är ganska kul. Det är så underbart med nytvättad tvätt. Har dock fått avsmak för parfumerade sköljmedel så här kör vi nu bara med oparfumerat. =)

Eftersom du funderar på att ha dopet hemma så tycker jag att du kan välja vilken/vilka låtar du vill. Jag tycker absolut inte att det behöver vara "kyrkliga". Men det är ju bara min åsikt... =)

Kramar

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

8 juli 2011 20:26

Ja men visst är det så att det är så underbart med ren och fräsch tvätt. Som luktar ljuvligt. Åhhh jag är den där typen, (dessvärre), som överdoserar med sköljmedel, (ja, jag vet inte snällt mot naturen), men jag vill att det ska dofta gott. Jag är däremot petig vad gäller vad för sköljmedel det är, eller snarare doften på sköljmedlet. Jag kan stå i butikerna i evigheter, (om jag bara fick och kunde), med näsan nedstoppad i en sköljmedelsflaska. Det slipper ju du då, som kör parfymfritt...smart och smidigt.

Ja, vi får se vad eller vart det blir dop och hur det blir. Men ni är naturligtvis bjudna, bara så du vet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards