BeatriceR

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Mindre än två veckor

Av Beatrice Lundberg - 17 september 2012 21:26

Ja, på fredag blir det två veckor sedan som jag var hos läkare på vårdcentralen,

för att söka hjälp med delvis min övervikt,

men även mina ryggsmärtor som jag konstant går med.

Jag fick remiss till Dietist, sjukgymnast och ortopedtekninska i Nässjö.

Dietist har jag redan fått tid till, imorgon kl 13.

Men sen jag var hos läkaren, den 7 sept, 

så har jag tappat drygt 2 kg.

Ja, jag jublar inte. 
Fast jag borde.

Inombords gläds jag ju lite försiktigt,

men min erfarenhet säger mig att inte glädjas, 

att jag snart kommer att gå upp det där igen.

Pessimist....?
Inte alls. 
Inte i vanliga fall i alla fall.

Men i detta fall så...

ja....lite.

Vad har jag då gjort för att gå ner dessa DRYGA 2 kg?

Nja inte mycket alls, egentligten.

Fast å andra sidan...när jag tänker efter så har jag för första gången på länge,

kunnat smärtlindra mig så att jag i det närmaste varit smärtfri. 
Vilken känsla det är. 
Ja jag har inte varit HELT smärtfri, vilket vore önskvärt. 
Men så pass mycket att jag kunnat röra mer på mig.

Bara en sådan sak som att jag har kunnat sköta hushålls sysslor utan smärtor

och utan att vara sänkt för resten av eftermiddagen och kvällen.

Sen har jag, när jag tänker efter, ätit mindre.

Alltså inte färre gånger per dag,

utan mindre portioner. 
Och så har jag bara ätit EN portion och kännt mig nöjd.

Undra om det kan vara på grund av att jag är så pass smärtlindrad?
Att få vara rörlig och "smärtfri" har fått mig att fungera bättre på alla vis.

Jag känner faktiskt att mitt humör är jämnare också nu när jag är "smärtfri".


Ja, jag tror att det kan bero på det.
Till stor del i vart fall. 
Bara det att jag kunnat ta en liten kvällspromenad eller dyl, 

utan att jag sedan varit tvungen att vara still, på grund av att jag fått så pass ont

i min rygg. 
För så har det varit innan. 
Visst har jag kunnat motionera och så. 
Men till vilket pris? 
Jo barnen har fått se sin mor ha ont, vara på dåligt humör 

och inte kunnat göra så mycket mer sedan efter promenaden.

Men så är det alltså inte NU.

Hoppas att sjukgymnasten kan hjälpa mig med sen, så att jag så 

småningom inte behöver ta starka värktabletter.

Men för tillfället fungerar det bra

och för mig är det GULD värt. 

Ville bara dela med mig....


Kram



 
 
Ingen bild

Emmelie

18 september 2012 08:22

Vad skönt att du känner dig bättre. Det ju (tyvärr) oftast så, att släpper en sak så brukar det andra följa efter. Men det gäller ju att något släpper till att börja med. Håller tummarna för att du får all hjälp du behöver. <3 Kram

Beatrice Lundberg

18 september 2012 08:38

Tack du underbara fina vän. Ja det kan nog vara så som du säger. Alltid lättare att förstå och se sammanhangen, när det gäller andra och inte sig själv. Märkligt det där. Man står sig själv närmast sägs det ju, men när det kommer till ens hälsa, så verkar det i vart fall inte stämma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards