BeatriceR

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Beatrice Lundberg - 4 februari 2012 19:38

Så var det lördags kväll.

Som vanligt inte mycket att titta på, 

på tv:n. 
Men vi pratade om att titta på någon film, älsklingen och jag,

när vi fått barnen i säng.
Linus och Emelie, vill det säga.

För Hanna, har varit och är fortfarande hos en kompis ikväll

och kompisens mamma ringde nyss och sa,

att de pratar här, barnen, om att de vill sova över....?

Varpå jag sa att jag anade det,

Hanna pratade om det innan hon åkte till er,

att hon ville sova över....

så....ja, visst det går bra.

Spännande värre.
Första gången Hanna sover över hos en kompis.

Hon har ju sovit hos mormor innan förstås....

....men hos en kompis....det är annat det.

Men det går nog bra. 
Jocke åkte över med kudde, tandborst, nattlinne och favvonallen....

så det går nog ingen nöd på henne.
I värsta fall så bor de ju här i byn,

så det är bara att åka efter henne om hon skulle vilja det.


Linus har också varit hos kompis i eftermiddag/kväll...kom nyss hem.

Så nu sitter han och smaskar ostbågar.

Det är ju faktiskt lördag.
Men jag tar inga....(tycker ändå inte om),

Funderade på att fortsätta med fuskdagen och kanske ta

ett glas VITT. 
Det var ett tag sedan.

......

och ett glas hälldes upp,

läppar mot glas....

smutt smutt...

och...

TVI och VE

det var  det gräsligaste jag någonsin smakat på....

Fy för te tjyven....

ÄCKLIGT!!!

Nix....inget vin för mig.
I vart fall inget så sött och sliskigt....

Nepp, det får bli ett glas vatten istället,

kanske en god kopp kaffe....


Kram 

Av Beatrice Lundberg - 4 februari 2012 06:37



Jag har funderat på att starta en in samling till 

organisationen Dinas Ark. 
De arbetar idiellt med gatuhundarna i Rumänien.

Deras mål är att få bukt med de hemlösa hundarna på plats och det

 gör de bland annat genom sterilisering samt sprida information och kunskap

om hundar och djurhållning i allmänhet.

Men de adoption av lämpliga hundar är även en del av vad de gör, till Sverige och andra EU-länder.


Så då tänkte jag.
Varför inte försöka hjälpa till....så gott jag kan.
Jag kan för närvarande inte ta en hund, som jag gärna skulle vilja göra.
Men jag skulle kunna starta en insamling som jag kan skicka med min svägerska

på en av hennes resor ner till Rumänien, då hon hjälper till

samt hämtar hem hundar. 



www.dinasark.se


Så då tänkter jag be er,

att donera begagnade hundsaker som tex.

filtar, hundbäddar, tuggleksaker, koppel, skålar, borstar m.m 

Allt vad ni kan tänkas vilja donera.


Man kan även donera pengar.

Det gör ni enklast här


Det finns mycket mer man kan göra. 


Man kan åka ner till Rumänien och hjälpa till på plats,

mer info om det finns HÄR 

(samma länk som innan).


Man kan bli fosterfamilj till en hund som är redo 

att flytta till Sverige, så att det blir ledigt till en ny hund i Rumänien.


Man kan adoptera en hund...

här kan du hitta en sötnos som kan bli din vän

samt information om hur det går till.


Har ni saker som ni vill donera och vill göra det via mig, 

så lämna bara en kommentar här, 

eller hör av er per telefon, 

ni som har mitt nummer., 

så löser vi det. 

Min svägerska åker ner till Rumänien 

ganska ofta. 
Nästa resa är planerad nu i februari.


Kram 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards