BeatriceR

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Återigen

Av Beatrice Lundberg - 4 juni 2013 08:36

...går det en halv evighet mellan gångerna jag skriver. Tycker kanske inte att det finns så mycket att skriva om, att berätta. Fast det gör det kanske, om det är värt att skriva/läsa om är kanske upp till den som eventuellt läser. Först och främst skriver jag ju då jag har något jag vill få ur mig eller berätta. Och nu tycker jag nog egentligen inte att jag har något. 
Vi har ÄNTLIGEN bytt ut vår fula trädiskbänk mot en traditionell rostfri diskbänk...med TVÅ stora diskhoar. Hade en stor och en liten innan...och jag kan ärligt säga att jag tycker det är så mycket finare nu än innan....
Det blir ljusare till att börja med, dagsljuset och ljus från lampor reflekteras bättre nu. Vi hade en blandare som vi fått av mina svärföräldrar som vi lagt undan så bra att vi inte hittade den....så vi vart tvugna att köpa en ny....men igår...PLÖTSLIGT...så hittade jag den...jag fick för mig att gå ner i garaget och titta. Jag ställde mig i garageöppningen, tittade rakt fram och sa högt för mig själv.....(lite skrattandes inombors över hur jag fånade mig....), "REVEAL YOURSELF!!"
Sen tittade jag i in låda som stod på min vänstra sida....rev lite i den så jag kom till botten av den...och tänka sig DÄR i botten av lådan, uppackad ur sin egna kartong, låg den...köksblandaren som vi fick av mina svärföräldrar. 
Vi är experter på att "lägga undan" saker, för att ha till ett senare tillfälle. 
Det var likadant med en toasits, som vi köpt två av, den ena som vi inte behövde för tillfället, "la´vi undan" och hittade den inte när vi sen behövde den, så vi vart tvugna att åka och köpa en ny, (dock snyggare). Men även den hittade JAG, när jag var på vinden och letade efter något annat....inte alls väl "gömd".
Om jag får lov att skyta lite, så vill jag nog våga påstå att jag är lite expert på att hitta saker. 
Jag hittar små saker...stora saker, oavsett jag letar eller ej. Jag kanske inte hittar dem direkt eller vid först försöket....men jag hittar dem. 
Likaså med ett par benskydd till Linus som försvunnit...han hittade det ena paret, men det andra, ankelskyddet, var bara borta. Jag sa vart jag sist såg det och sa åt honom och Jocka att titta där, de gjorde så, men fann det inte. Då gick jag ner, med Linus i släptåg, och jag gick direkt fram dit jag sist sett det och DÄR låg det ju....de hade tittat där, men icke. 
Linus sa: "Mamma, du är BÄST på att hitta saker". 
Nåja....
Nu ska jag snart iväg med Emelie och få hennes öron spolade, i hopp om att hon ska höra normalt igen. om exakt 1 timme ska jag vara där,(kl 10 ). 

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards