BeatriceR

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2013 00:08

Ja ikväll fick mannen och jag lite vuxentid tillsammans. 
Vi var iväg på Vetlanda Revyn och det säger jag att det var värt vartenda öre. 
De är GRYMMA!!!! SUVERÄNA!!!       


Sen är det ju det här med att få komma iväg några timmar på tu man hand, vi vuxna menar jag... .det betyder så mycket. I alla fall för mig, som inte kommer iväg eller ut så ofta...(ja UT kommer jag ju, det är ju bara att gå utanför dörren....men ni fattar vad jag menar). Bara att få egen tid med min man...härligt. Det är ju de små sakerna i livet som gör det stora, så att säga. Det behöver inte vara så avancerat eller kosta en förmögenhet heller. För min del skulle det kunna vara en promenad med bara maken. Bara man får komma ifrån det här vardagliga, komma ifrån barnen, hemmets alla måsten. Missuppfatta mig inte nu. Jag ÄLSKAR mina barn mer än något annat, men jag tror och tycker att det är oerhört vikigt att komma ihåg sig själv...OSS själva. Påminna varandra om vilka vi är. Vad det var som gjorde att vi föll för varandra från början, för det där kan nog vara lätt att man glömmer ibland, mitt i allt det andra. För man är så fokuserad, (läs jag), på att vara förälder. Och när man är bara förälder så är ju barnen alltid det viktigaste, ja det är de ju annars ocskå, men jag tror att man måste tillåta sig att sätta sig själv i främsta rummet för ett litet tag, då och då. Och det kan vara en sådan liten sak som att vara barnledig några timmar eller kanske bara några minuter ibland.
Så i alla fall...JUST  ikväll så var det för några timmar, mannen och jag, på Vetlanda Revyn. 

Imorgon ska vi till badhuset, jag, Jocke, Linus, Hanna och Emelie. Vi ska ha lite simlektioner med dem och sen massa lek förstås. 
Vicktor som är så snorig får vara hemma med Storebror som ändå inte vill hänga med. 

Så det ska bli härligt. 

Nu ska vi se om jag kan plocka fram och VÄLJA tyg till mitt lapptäcke...så är det snart klart....


God Natt och KRAM till er alla


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards