BeatriceR

Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Nu är det fixat...

Av Beatrice Lundberg - 11 maj 2009 21:41

Ja, nu funkar tv, bredband och telefon som det ska igen. Det var inget fel på våra grejor utan det var en koppling på taket, (från ledningen in till huset), som var glapp....alltså Telias sak. Men det var snabbt åtgärdat.

Tandvärken är inte över, idag var jag hos tandläkaren och grät, akut tandvård. De borrade upp och sköljde rent och täppte till med en tillfällig lagning, så att smärtan skulle lätta. Jag uppsökte efter detta besöket, arbetsförmedlingen och tog sedan bussen hem, och när jag klev av bussen hemma, så kände jag hur bedövningen, jag fått, släppte....och med den kom smärtan tillbaka med förnyad kraft. Jag tog mig hem och in i huset, sen vart jag mer eller mindre golvad. Jag hade nu MER ont än vad jag hade när jag åkte till tandläkaren. Jag bara kved. Min sambo ringer upp till folktandvården och de ger mig en ny akuttid, 2 timmar framåt. Min sambo informerar mig om detta och jag börjar storgråta....jag kände verkligen inte för att sätta mig där igen i stolen och lida alla helvetes kval. Jag hatar verkligen att sitta i den där stolen....Pulsen slår i 200 km i timmen så fort jag sätter mig där. Jag skakar som ett aspelöv och jag gråter. Blotta tanken på att göra detta en gång till, samma dag.... vart för mycket. Men nu hade jag så pass ont att de hade fått göra vad fan som helst, bara denna smärta fick ett slut. (kan säga redan här att den har inte, i skrivandes stund, tagit slut).

Jag fick sätta mig där igen....fick ännu några sprutor bedövning i käften och omedelbart, (innan de hunnit verka), så började hon slipa ner den provisoriska lagningen. För denna lagning, var för hög....jag bet i den var gång jag stängde munnen. Inflammationen i tanden hade hunnit sprida över hela högersidan av underkäken. Det är svullet och trycker på varenda nerv, känns det som....värktabletter ???? Nä....ta alvedon och ipren ihop, det brukar funka bra, sa de. JA, ELLER HUR!!!!

Däremot fick jag Kåvepenin...och smärtfri...ja, tidigast imorgon eftermiddag, kan jag förvänta mig att det ska lätta något.


Tur att man har en morsa och hennes make, som hade lite starkare tabletter, som ialla fall tar udden av den värsta smärtan. Tack för det, snälla ni.



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 maj 2009 22:16

Stackars, stackars, stackars dig!!!! Jag får din tandvärk när jag läser om den! Hoppas du mår bättre nu!

Kramelikram!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mamma Maggan

13 maj 2009 10:16

Det är roligt att man kan vara behövd ibland.
Jag vet ju att din tandvärk är bättre för du var ju med på speedwayen igår kväll. Du vet också att om vi kan så hjälper vi dej och din familj. Jag har haft tandvärk så jag vet vad det vill säga. Det är konstigt att tandläkarskräck går i arv. Det är det värsta som finns att gå till tandläkaren, jag är nervös flera dagar innan jag ska dit. Det kostar ju skjortan också. Det skulle vara inkomstrelaterat eller åtminståndet samma pris som när man går till en vanlig läkare. Vi får göra ett uppror mot priserna på tandläkarbesök. Det ska väl inte bara vara de rika som ska ha tänder i munner eller? Vi fattiga ska tydligen inte kunna äta så att vi orkar leva. Nej hjälp mej att starta ett uppror mot kostnaderna på tandvård. Ha en bra dag krama barnen från mej, kramar från mamma Maggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards