BeatriceR

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Beatrice Lundberg - 25 december 2011 22:33

Ja då var julen i stort sett över för den här gången...det går fort. Man förbereder i dagar, veckor ja kanske i månader och så i ett nafs, så är det över. Och kvar står man då med överflöd av matrester, och julklappspapper i vackra julmotiv, kartonger och leksaker, (för de som har barn då), i sådana mängder så att et gäller att börja rensa bland de gamla, om man nu inte var så smart att man gjorde det INNAN julklapparna delats ut. Det gjorde vi.... I N T E ! Vi skulle gjort...men så blev det inte. Jag får skylla på att jag opererades den  7 dec för navelbråck och har varit sjukskriven sen dess, (och är fortfarande för den delen). Jag har inte varit tillåten att lyfta eller göra så mycket alls för den delen. Så jag har trots allt haft det rät bra.
Jag står I N T E med överflöd av matrester, och inte heller överdrivet med papper och kartonger, även om det finns en del. Leksaker och dyl. är en annan femma. Det finns det...MEN, vi har kommit fram till en sak, jag och barnen, och de är rikitgt eld och lågor över idén...nämligen att rensa bland alla gamla leksaker som de inte längre leker med och ge bort till något sjukhus....helst ett barnsjukhus, men även till någon akutmottagnings väntrum som kan behöva leksaker för väntande föräldrar med barn...för DÄR vet vi väl, de flesta av oss, att väntetiden kan blir lååååååång.

Så leksaker de inte längre leker med ska bort, och leksaker som är trasiga, (för JO det finns trasiga leksaker i leklådorna, man hittar ALLTID sådant där), ska slängas då förstås. Likaså leksaker som det saknas grejer till räknas in bland trasigt.
Jag har redan rensat bland 50-60 pussel....de flesta blandade i en salig röra...JOPP, rätt tänkt, jag hade att göra den dagen....eller snarare de dagarna. Fast jag fick hjälp av barnen, framför allt ett av dem som är familjens pusselexpert....Emelie. Hon kan pussla hon...Pussel som vår 6-åring inte reder ut, tittar hon i princip på och så lägger hon ihop det i ett nafs, ungefär. Hon pusslar uppochner, (alltså med pusslet felvänt från sig, så att motivet blir uppochnervänt). När jag lägger pussel så tycker jag att det är enklast att börja med ramen till bilden, men inte Emelie, hon får ihop det genom att lägga lite här och lite där. Ja, det låter skrytigt....kanske, men jag är ju en stolt mor över hennes skicklighet. Jag är en stolt mor över ALLA mina barn, bara så att ni vet....  

Till något annat.
Vicktor är fortfarande förkyld, fast det verkar som det börjar bli bättre, hostan har lagt sig lite sen igår, men bara så sent som igår kväll, så var hostan värre än någonsin. Ögoninflammationen verkar bättre också...den ena stunde i vart fall. För han kan vakna upp efter en stunds sömn mitt på dagen och knappt vara igen kletad alls, för att nästa gång vara fullkomligt igenmurad i båda ögonen....så vi får väl se hur det verkar framåt dagarna här...
Själv har jag klarat mig från förkylningarna...(peppar peppar...), lite lite hostig har jag varit i går och idag, men det är inget. Men men, inte värt att ropa hej ännu....

Ikväll blåser det som bara den, storm skulle jag vilja påstå. Tur att jag inte planerat att gå ut...för då blåser man väl bort.

Den 6-7 januari, kommer svärföräldrarna ner, alltid lika trevligt. Och den 7 januari, på eftermiddagen så ska vi, Jocke och jag, bror min och hans sambo, och far, iväg på Nyårs Revyn. Det ska bli kul, ser jag framemot som bara den. Det var längesedan och det kan vara skönt att vara helt barnfria några timmar. Ja, för det blir första gången sen Vicktor föddes som vi blir barnfria helt. Först ska vi äta ute hela gänget, för att sedan gå på Revyn.
Hoppas nu bara att Vicktor hinner bli pigg och vi hinner komma tillbaka i rytm igen, han och jag. För där är vi lita av banan han och jag, ännu på grund av min op. samt hans förkylningar.
Men det ska nog gå bra. Mamma och Johan kommer hit och Erik får ju hjälpa till om det skulle behövas. Vicktor äter ju gröt och puré. Så jag ammar förhoppningsvis innan vi åker, 3-4 timmar senare kan de ge honom gröt och ytterligare 3-4 timmar efter det, så borde vi vara hemma....vi räknar med att vi är bort ca 6 timmar, men vi får väl se. Det blir nog inte mycket mer än så i alla fall.

Nähä, nu börjar jag bli trött, Vicktor vaknar väl om ett par timmar och vill ha mat.
Så God Fortsättning på Julen till er alla...

P.s Imorgon fyller min gubbe 36 år   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards