BeatriceR

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Beatrice Lundberg - 19 december 2011 23:17

Ja, fast det har ju inte jag gjort själv då förstås. Men på Vc idag gjorde distriktssköterskan det. Så kollade hon även upp svaret på odlingen som gjordes av varet i såret och mycket riktigt, jag har stafylokocker i mitt sår....suck, nu blir det till att stå på penicillin i 10 dagar....ja ja, bara det blir bättre så. Såret är inte helt läkt, så hon satte tejp över idag, för att hålla ihop det som fortfarande är "öppet". Stygnen gjorde varken till eller ifrån längre, möjligen att de gjorde mer skada än nytta. Vilket ett av dem har gjort ju förresten. Det har skurit igenom huden, så jag har fått ett nytt snitt, gjort av stygnet då....det är också där infektionen sitter.

Så fick jag då också äntligen hjälp med det andra "problemet"...amningesproblemet som har uppstått under tiden som jag haft ont. Så nu ÄNTLIGEN har jag fått den där nässprayen utskriven, den som ska sätta fart på utdrivningsreflexen. Hoppas nu bara att den funkar. Ska hämta ut den imorgon. De sa att en del kan få huvudvärk av den, att det är bra att känna till, så man inte blir orolig över det, om det skulle ske. Helt ofarligt, men naturligtvis obehagligt.


Så, så är det med det.
NU blir det sängen för min del....


God natt och kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards