BeatriceR

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Beatrice Lundberg - 23 april 2011 20:27

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev här.

Men men...GLAD PÅSK vill jag egentligen bara säga.

Har haft en underbar dag med massor av sol och utevistelse i trädgården och dessutom har jag fått minimalt gjort. Gav mig på att försöka börja lite smått att gräva men det gav mig omedelbart bara sammandragningar och molnande värk i ryggen, så detta gav jag upp ganska så omgående. Bara att inse...inget grävande för mig mer på ett tag, inte förrens vi vill att bebis ska komma i alla fall.

Men men jag får ge mig till tåls, nästa vecka någon gång, kommer mor och Johan ut med en jordfräs som de får låna och hjälper mig med grävandet, så kan jag kanske börja så lite grönsaker och annat gott sedan.

Idag, istället för den där traditionella påskmaten, (som jag ändå är sjukt less på, är ju ändå nästan bara som julmat, fast vi kallar det påskmat), så grillade vi. Det blev vildsvin på grillen, (inte en hel gris dock), och så blev det några flintastekar och grillkorv. Till detta förstås grönsallad, potaissallad, baugetter och lite vitlökssmör och smör med gräslök i, (som kommer från mitt land). Slurp.

Men som vanligt när jag äter, så går det inte ner så mycket. Jag är hungrig, men jag har INGEN aptit alls längre. Det var gott de första tuggorna. Men men...äta bör man annars dör man...så det är bara att peta i sig maten. Finns ju att ta av så att säga, så det går ingen nöd på varken mig eller bebis i magen. Kanske tack vara mitt illamående som jag hade i början, denna gången, som har gjort att jag inte kan äta så mycket längre, för det är sen dess som jag börjat äta mindre...och dessutom inte gått upp så mycket denna gången.
Gubben sover, fast bilen inte är ihopskruvad ännu...men det var ju inte oväntat. Ja ja, det blir ju hans problem när han måste ut och skruva färdigt när det är mörkt.

Glad Påsk ännu en gång     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards