BeatriceR

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Vardagslyx

Av Beatrice Lundberg - 1 februari 2012 09:21

Fick en kaffemaskin igår av gubben.

Ja, det var ju inte så att det var en överraskning precis.

Vi hade pratat om att köpe den, 

när vi såg att de hade en billig på ett större företag  i Eksjö,

som säljer elprylar... bland annat,

 

Det var ett dagserbjudande,

300 kr,

ordinarei pris var 999 kr

(tror jag).

Så nu har jag en

 NESCAFÉ Dolce Gusto

 

Visst kapslarna är inte billiga, tror de kostar 50 kr/förpackning,

minns inte hur många det är i en sådan låda och jag orkar, (vill), inte gå och titta efter. 

Men jag tänkte som min väninna, Emmelie, 

att jag kan ha det när jag är ensam hemma, 

då jag dricker ungefär 3 koppar/dag.

Så behåller jag kaffebryggaren till när jag får gäster,

så blir det inte såååå dyrt. 
Sen beror det väl på VEM jag har som gäst

FÖRSTÅS!!

Jag menar nu inte att jag gör skillnad på folk och folk

på så vis.

Utan det jag menar är att en del av mina gäster är

STORA

kaffedrickare. 

 


Så vill jag redan NU

passa på att tacka....


.....eller NÄ....


Det förtjänar ett eget inlägg....

....en egen rubrik.


Så ni får vänta.


    

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards