BeatriceR

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Borta och vilse...

Av Beatrice Lundberg - 18 februari 2012 19:20

...för att inte säga helt slut.

Ja inte just precis NU kanske,

men jag/vi har haft en lite tuff tid...

eller snarare HAR.

Vicktor vaknar flera gånger/natt, 

och är mer eller mindre otröstlig. 
Han gråter och inget passar honom.
Hungrig verkar han vara, men han vägrar ju välling.

Och jag vill VERKLIGEN inte gå upp run 02-03 tiden

och ge honom gröt, som är det enda han äter för närvarande.

Men några gånger har det varit enda lösningen.
Tyvärr...  .

Han har varit förkyld och har haft feber, och tandsprickning på det.

Fast febern och förkylnings symtpmen har ju snarare varit pga tänderna som kommit.

Han tycks få sina tänder i par.
De kom 2 framtänder samtidigt...i överkäken.

Upp på detta så har han nu fått blåsor och utslag i och runt munnen.
Vilket i sin tur göt att han BARA äter gröt...inget annat.
Men det kan jag förstå....blåsior i munnen, på tungan, mellan framtänderna i underkäken....

huuuua, det gör klart ont.

Var på barnmottagningen i Eksjö igår....och jo då...han har,
(som jag misstänkte),

SVINKOPPOR.

Så nu står han på antibiotika.
Hoppas vid alla högre makter att det vänder snart nu då.
Så vi får hitta tillbaka till vår normala rytm igen.
Tänker jag efter, så har den varit förlorad sen min operation.

Vi har inte riktigt hunnit hitta tillbaka till den ännu.

Men det kommer väl så småningom.
Först var det ju det där med att amningen började krångla efter op:n...

sen att han inte tog välling....stöket med det.

Och nu detta....

Ja, vi får väl ta det lugnt och försöka hitta tillbaka.

För nu är det INTE roligt.
Jag är helt slut på nätterna......känns ibland som om jag ska krascha,

om jag ska vara ärlig.

     


Sen har jag HELT tappat fokus på mitt "bantande", ogillar verkligen den benämningen.....

men det är ju ändå vad det är.
Om det beror på allt detta eller om det är annat i kombination med det,

vet jag inte riktigt.

Men jag tror nog på att det är en komination. 
Jag har inte orkat....

inte orkat kämpa emot suget, eller vad man nu ska kalla det.
Det låter kanske knasigt....men jag har varit gråtfärdig på nätterna pga trötthet.

  
Det är otroligt vad störd natt sömn kan ställa till det..... 

Helt och hålet ur balans....

  

Men jag kommer igen....det vet jag.


Detta är ju en orska till att jag inte har bloggat på så länge....också.


Inatt fick jag ta igen mig lite mera.
Gubben var ju ledig igår och idag...så han var uppe ett par gånger inatt

när Vicktor vaknade...visst jag vaknade och låg vaken medan,

han fixade med lillen, men jag slapp gå upp...

och idag kände jag mig som en ny människa.

Tänk vad någon timme extra sömn, kan göra underverk.
   


Så NU känner jag mig piggare och gladare....

även att jag vet att inatt kommer bli som "vanligt"...

med störd nattsömn.
Men jag kan ta det nu....har lite andra kul planer imorgon....

och det innefattar bland annat 1-2 kanske 3 timmars egentid....
HELT ENSAM .

Gött....  


Kram

 
 
Emmelie

Emmelie

18 februari 2012 22:23

Usch, vad jobbigt det låter. Jag kan riktigt känna din trötthet. Jag hoppas verkligen att antibiotikan verkar snart och att han börjar äta ordentligt igen. Skönt att gubben har hjälpt till nu när han har varit ledig.

Jag tycker att du ska avstå från "bantingen" nu ett tag. Det är viktigare att du får tillbaka energin och att du mår bra. Heller en rund, glad och lycklig X än en smal, sur och olycklig en.

Love ya!!!

Kram

http://empal.bloggplatsen.se

Beatrice Lundberg

19 februari 2012 15:50

Tack vännen, det ligger nog något i det du säger. Kan nog behöva höra att det är okej att ta det lugnt med det ett tag, för det är en anings stressande, kan jag säga. Ställer ju krav på mig själv...
Du är den bästa....Love ya 2 !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards