BeatriceR

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Nytt år och ny tag....

Av Beatrice Lundberg - 9 januari 2013 04:30

..får vi hoppas. 
Det har jag ju sagt många gånger, men så blir det aldrig av.
Men nu SKA jag i alla fall ge det ett nytt försök. IGEN.
Nytt år och nya tag...ja, just det.
Nytt utseende här igen...och jag ska som sagt försöka uppdatera lite oftare. I alla fall 1 ggr/vecka borde jag väl kunna fixa.??

Har lite smått börjat att promenera så ofta jag hinner...har gått dryga 3 km, kankske inte så mycket att komma med, men någonstans ska man ju börja. Och jag har ju lite att släpa runt på. Nu har jag inte kunnat gå idag, för jag har legat med feber och magkramper. 
Började igår efter middag, kramperna och jag blev genast orolig att det skulle vara samma skit igen som i våras, det som ledde till operation. Jag har ju fått namn på vad jag har...eller inte ett namn, de är ju inte säkra...men allt det där har jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg.
Vi får se vad som sker, har fortfarande lite småkramper, på samma ställe som då, och jag har fortfarande inte fått göra nummer 2 på toaletten...dock har jag gaser, så ännu så länge ser allt ut som det gjorde då, i mars-april förra året. 
Finns nog risk att jag känner efter för mycket, men det beror ju på rädslan för att det ska ske igen.

Nåja, håll tummarna att jag slipper...


Tänkte göra mig kort denna gång, klockan är bara 04:38 just nu. Vaknade av att Vicktor ville ha välling, samt att han var genomblöt. Billiga blöjor i alla ära, dagtid funkar de utmärkt, då man ändå byter oftare, men nattetid, då man vill att en blöja ska hålla i alla fall 12 timmar, då är de billiga odugliga. Denna gången hade mannen fått köpa ett paket för 20 kr på lidl, (tror jag det var), och med en inkomst, så är det ett måste att tänka så....ja annars också för den delen.

Nu ska jag sova vidare...tänkte först bjuda på tre härliga flin från 3 av mina goa ungar. Tre gamla bilder, de är så små och pluttiga här tycker jag....


     

Emelie                                       Hanna                                     Linus


 
 
Jessica

Jessica

9 januari 2013 05:25

Hej och tack för inlägget i bloggen =) Ja men jag håller med dig om det där att dom man har kanske svårt för, kanske är knepiga människor, kanske folk man inte helt litar på men måste ha i sin närvaro hellre har nära så man kan på något sätt kontrollera det?
Jag har rätt mycket tankar då man har vänner, familj som alltid har någon som är .... haha vi lämnar det till så. =)

Men ja, promenader... jag försökte och lyckades ett tag, gick ner 5 kg, men sen sket det sig... tappa all ork till det.
Men ska försöka igen snart.
Blöjor är jag glad över att slippa... =) eller ja till normala barn i alla fall, Emilie är ju inte helt som andra. =)
Ha en bra Sov tid, jag har några timmar kvar på mitt natt pass. =)
Jessica

http://trollsfamiljen.blogspot.se

Beatrice Lundberg

9 januari 2013 08:20

ha ha ha, det där med att lämna det till så....det känner jag igen...det finns ALLTID någon i ens närhet, (läs familj i mitt fall), som är ....just så.
Jag är hopplös till att komma igång med en sund livsstil. Jag vill jag vill jag vill, men jag får aldrig till det riktigt. Som du, jag går ner men så går jag upp det igen.
Egentligen MÅSTE jag få till det...har problem med min rygg som troligtvis inte blir bättre om jag inte tappar ca 20-30 kg....jaha där vart det sagt...så däär ja.
vi ses på bloggarna... =D =)

 
Jessica

Jessica

13 januari 2013 13:39

Ja jag förstår =) haha svårt med folk i bland.... ja jag vill börja styrketräna, har nu tänkt på det i en vecka, ska ska ska =).
Ja hoppas du får en bra Söndag. =) kram

http://trollsfamiljen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards