BeatriceR

Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Den sista...

Av Beatrice Lundberg - 31 januari 2013 18:28

...dagen i denna månaden. 
I vanliga fall  brukar man säga, (jag säga), "men vad tiden går", men denna gången tycker jag att månaden har segat fram...tycker det känns som om det varit Januari i en evighet.
Fast veckorna däremot....jösses. Ena dagen man vaknar, så är det måndag...och nästa dag så är det redan veckoslut.
Alltså i morgon är det redan fredag...vart tog de andra dagarna vägen...tisdag och onsdag....vi missade liksom två dagar.


Nåja...skönt på sätt och vis att dagarna går...

Jag har sökt en del jobb denna veckan. Men inga träffar alls.
Var på Netto, fick NEJ! "vi har för många just nu".

Var på Lidl men återigen kom jag så jag missade chefen. Antingen har jag kommit för tidigt eller för sent.
Var på systembolaget, men fick samma svar som på Netto, men där såg det i vart fall ljust ut på så vis att hon själv förslog som sommarvik, så det skrev hon upp i det cv jag lämnade. 
Sen har jag sökt sommarvik inom vården i kommunen....denna gången är jag i vart fall ute i god tid. 
Skickade även in en spontanansökan till Biltema, så nu får jag hoppas och hålla alla tummar och tår. Biltema skulle jag verkligen vekligen VERKLIGEN vilja jobba på. Det verkar kul...fråga mig inte varför jag tycker det känns så, men jag tycker det. Biltema är en rolig affär att gå och handla i tycker jag, de har så mycket av allt. Perfekt för alla....familjer som ensamstående . Så de hoppas jag verkligen på. Håll tummarna åt mig alla.

Ett jobb MÅSTE jag ha, snart. 
Tänkte jag skulle söka till skruf i Sävsjö också....och så tänkte jag söka mig till Rusta här i byn...
Så ingen kan komma och säga att jag inte gör något för att få jobb. 
Är det någon som känner till något mer som jag kan söka, så tipsa gärna. 


Vicktor har feber igen.
Hämtade på dagis vid 13:30-tiden och då fick de väcka honom, och jag tyckte han kändes varm, fast tänkte att det kanske var för att han sovit precis. Man kan ju vara lite små varm när man sovit. 
Men han var lite gnällig. När han kom hem ville han sova igen, så det fick han. 90 min ungefär låg han och tryna.
Vid middagen ville han inte äta...så han slapp, kände ju att han var varm och kinderna var röda och rosiga. 
Men vi får hoppas att det är snabbt övergående....och inget allvarligt.

Pappa är hemma igen, efter sin operation. Han har bara varit där en natt, men de ville se att kisseriet fungerde som det skulle efter op.
Ja en del av er, vet vad pappa gjort för op. 
inget jag tänkter skriva ut så här, vet inte  om pappa vill. 


Kram 

 
 
Jessica

Jessica

4 februari 2013 09:56

God morgon =) Ja det är svårt med jobb, men du kan inte tänka dig inom vården? Jag jobbar som personlig assistent. =)

http://trollsfamiljen.blogspot.se

Beatrice Lundberg

4 februari 2013 13:14

Jo jag söker inom vården också, eftersom jag är usk:a, men det är svårt som personlig assistent då jag inte har körkort, även om det säkert inte är ett måste. Men många jobb som jag tittar på, faller på att det står B-körkort fodras.Tyvärr Men tack för tipset.

Vet inte om det går att koppla bloggplatsen till bloglovin, men ska kolla upp det, annars kan jag ju bara lägga till dig på min sida som länk, på bloggar jag följer.
Kram

 
Jessica

Jessica

4 februari 2013 09:57

jo tänkte bara, undrar om vi kan följa varandra på bloglovin? =) Jag lägger till din länk på min sida? =)

http://trollsfamiljen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards