BeatriceR

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Beatrice Lundberg - 13 juli 2009 19:00

...ialla fall om man ska fråga lilla Hanna...

Vi skulle ta en liten skogspromenad. Linus, Hanna, Emelie och jag...men den fick ett plötsligt slut. Hanna stannade, som det ofta händer att hon gör på våra promenader, och ville inte gå längre. När hon stannar så där, brukar det vara för att hon vill gå in i skogen via en liten stig eller dyl. somhon hittat...det brukar oftast lösa sig genom att jag fortsätter gå framåt lite sakta. Men denna gången fungerade inte detta. Nä då, när jag vänder mig om för att se henne sakta men motvilligt följa med oss, så ser jag istället henne springandes ifrån oss gråtandes och skrikandes. Jag ropar efter henne att stanna, något ilsket, hon stannar till vänder sig om och tittar sen fortsätter hon att springa. Ja, jag fick ju vända efter henne, men eftersom jag inte kan lämna Emelie, så springer Linus ifatt henne. Han hinner upp henne men då var vi nästan ute ur skogen.

Hon vill inte berätta vad det är, men jag ser att hon är kissnödig. Så jag hjälper henne, något skamset, (eftersom jag blev arg först, stackarn var visst bara nödig, ville väl hem och kissa på toan).

Väl hemma, så får jag ur en hulkandes liten tjej att hon var rädd för monstrerna i skogen....



 

Av Beatrice Lundberg - 13 juli 2009 10:19

Nu har jag äntligen rensat lite bland mina länkar...det var för många där nu. För många som jag sällan läser eller som det inte skrivs något i, eller i alla fall väldigt sällan. Jag blev inspirerad av Ann-Louise...det behövdes.

När man...(läs JAG), har kvar en massa länkar mest för att inte såra någon. Det är ju inte det, det handlar om. Jag hinner inte heller sitta och läsa alla heller. En del har jag i min favoritlista. De behöver jag inte länka här. 

De mest, enligt mig, intressanta länkarna är kvar.

Ja, så är det ialla fall. 

Kram på er alla....

Av Beatrice Lundberg - 13 juli 2009 09:51

Ja, så ser det ut....HC vs ALV.

Vi har ju sagt hela tiden att vi skulle åka till ALV, men så slog det mig, att vi ju faktiskt har HC ganska nära oss också, och att barnen nog skulle tycka det vore kul det också. Okej varför inte båda ställerna....? Nä det har vi tyvärr inte råd med. ALV kostar 840 kr för oss och HC kostar 670 kr. Ja 800 kr om E följer med då.

Det handlar väl inte så mycket om priserna, egentligen. Utan mer vad vi tror att barnen skulle tycka vore kul....

De gillar ju Pippi och alla de där figurerna, men naturligtvis gillar de pang pang och fart och spänning.
Ja, vi får se vad det blir.


Annars är dagen lugn, ännu så länge. Det regnar inte...ännu. Men det ser ut att kunna bli regn när som helst.

ungarna är uttråkade, de vänder upp och ner på sina rum...bokstavligt talat. Sängkläderna åker bort och ligger i en hög på golvet, och madrasserna används till rutchekanor...och jag blir galen.

HUR många gånger måste jag säga till dem att de inte får göra så. De vet att de inte får göra så, för den ena kommer och skvallrar på den andre och tvärt om.

Suck...

Kram/Bea

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards