BeatriceR

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Det är slut nu...

Av Beatrice Lundberg - 27 december 2011 19:08

Det verkar som om det är över nu...ögoninflammationen på Vicktor.  Inget glegg i ögonen idag, och inga röda ögonvitor. Eller det kanske var en sanning med modifikaton...lite gul gegga var det faktiskt innan i vardera ögonvrå innan, men inte mer än som om det hade varit ett par sömngubbar.
Åhh vad jag hoppas att det är slut nu, på förkylningar och elände. Jag är bara försiktigt optimistisk....vågar inget annat just nu.
Hostan har också lugnat ner sig...hoppas hoppas hoppas. För vi behöver verkligen få vara friska nu, i vart fall barnen. Ja, vi vuxna med, men jag har ju klarat mig, så jag ska ju inte klaga, och det göra jag verkligen inte heller, missförstå mig rätt....jag hade mycket hellre tagit den där förkylningen som Vicktor och de andra små barnen har haft...fast det hade ju inte varit så kul det heller med operationssår och allt. Men nåväl, nu är det som det är och vi får hoppas att ungarna får hålla sig friska ett bra tag fra,åt nu. Nu har de ju jullov och allt. Och Vicktor och jag, behöver hitta rytmen igen...för den har vi totalt tappat han och jag nu, i och med förkylningar och op. etc. Jag har haft ont, och ja, allt det där står ju redan skrivet.
Sakta men säkert, kommer vi tillbaka...jag har börjat dricka ett amningste från Weleda, men hua så dyrt det är...114 kr för  20 påsar te svindyrt tycker jag, men det hjälper verkligen, och efter att nu veta att det funkar, så tänker jag göra tet själv, enkelt...
2 liter vatten
1 tsk fänkålsfrön
1 tsk kumminfrön
1tsk Anisfrön
och 3 msk bockhornsklöver
koka upp och låt sjuda ca 5-15 min.
Drick 5-6 koppar om dagen utspritt under dagen.
Smakar lite lakrits, så det är inte så farligt.

Alla kryddor som är i, är ju inte svåra att få tag i, förutom Bockhornsklöver, de har jag beställt på www.kryddlandet.se
Jag beställde alla kryddor där, fick dock ej tag i Anisfrön där, men alla de andra i lite större påsar än de man köper i affären...så summan av kardemumman så kostade det 150 k inkl. moms och frakt. Inte så farligt tycker jag, levereras fram till dörren, (om jag fattade det rätt), med DHL.

Så nu får vi se när det kommer....Kram så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards