BeatriceR

Alla inlägg under juli 2009

Av Beatrice Lundberg - 13 juli 2009 09:51

Ja, så ser det ut....HC vs ALV.

Vi har ju sagt hela tiden att vi skulle åka till ALV, men så slog det mig, att vi ju faktiskt har HC ganska nära oss också, och att barnen nog skulle tycka det vore kul det också. Okej varför inte båda ställerna....? Nä det har vi tyvärr inte råd med. ALV kostar 840 kr för oss och HC kostar 670 kr. Ja 800 kr om E följer med då.

Det handlar väl inte så mycket om priserna, egentligen. Utan mer vad vi tror att barnen skulle tycka vore kul....

De gillar ju Pippi och alla de där figurerna, men naturligtvis gillar de pang pang och fart och spänning.
Ja, vi får se vad det blir.


Annars är dagen lugn, ännu så länge. Det regnar inte...ännu. Men det ser ut att kunna bli regn när som helst.

ungarna är uttråkade, de vänder upp och ner på sina rum...bokstavligt talat. Sängkläderna åker bort och ligger i en hög på golvet, och madrasserna används till rutchekanor...och jag blir galen.

HUR många gånger måste jag säga till dem att de inte får göra så. De vet att de inte får göra så, för den ena kommer och skvallrar på den andre och tvärt om.

Suck...

Kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 8 juli 2009 10:44

Ja, då var den borta, tanden som har besvärat mig en tid. Den lagades ju, tillfälligt, för att sedan dras ut eller rotfyllas. Huuummm vad vill jag betala....ca 1200 kr eller 3500 kr? ???? Svårt val det där. Jag vill ju ha mina tänder kvar, men det kostar ju så förbannat mycket. Jag slapp välja själv....tanden valde åt mig. Den ville inte vara hel...jag har inte kunnat tugga på den sidan som den halvlagade tanden satt, det har gjort ont, stuckit som nålar. Jo då, mycket riktigt....tanden var spräckt både på utsidan och insidan....det fanns inte mycket annat att göra än att ta bort den.

De slet och drog, så jag trodde de skulle slita käken ur led...men nu är det klart....den är borta. Jag slipper denna besvärliga tand...om jag nu ska säga slipper...den hade ju varit bra att ha, att tugga med. Men jag ska vara glad att det inte var en framtand, en tand som syns...det är inte kul.

Nåja nog om detta...nu vill jag ha kaffe...men får inget ära eller dricka på minst 2 timmar.


Kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 7 juli 2009 08:11

Konstaterar nu att Hanna har visst inte haft blöja på natten heller, sedan hon slutade med blöja på dagen. Jo EN natt. Sen har hon varit utan. Sambon satte inte på henne blöja den ena natten, (H ville inte det själv), fast jag trodde hon hade blöja då. Sen var hon utan blöja igår natt och inatt, utan olyckor. Så skönt. Kan också konstatera att vi nu då alltså köpt vårt sista paket blöjor till Hanna också. Nu har vi bara ett blöjbarn kvar. Såååå sköööönt. Det kostar ju en hel del, dessa blöjor.

Tänk att det kan gå så fort, när de väl bestämmer sig för att sluta. Hon slutade bara tvärt, lilla gumman. Och gissa om hon känner sig stor. Idag kom hon in till sovrummet, alldeles kall om händerna, och sa: "jag har varit ute och städat"

Jo då, hon hade klätt sig själv med byxor och strumpor och t-shirt och skor och sist men inte minst....kepsen, och helt sonika gått ut. Runt 7-tiden på morgonen ,vad vet jag...jag sov ju. Hon hade bara tassat ut i tysthet. Tur att man bor som man gör. På en lugn gata med trevliga pensionärer som ofta är uppe tidigt. Ett äldre par längre ner på gatan, är så glada i L och H. Mannen i det hushållet fångade upp L och H en gång, när de var på rymmen och gick helt enkelt hem med dem till oss. Tur att det var en ärlig människa. (ryser vid tanken på vad för oärligt folk det finns i världen). Den gången de rymde var när vi var ganska nyinflyttade hit, ungarna skulle bara utforska antar jag, de skulle ner till lekparken, som ligger vid en gata som går paralellt med vår. 

Nåja, nog om detta. 

Återkommer kanske framåt dagen....kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 6 juli 2009 11:17

Vill bara säga att det fortsättningsvis går bra för Hanna att vara torr. På natten har hon blöja men på dagen är hon utan. Hon både bajsar och kissar på toaletten. Hon säger till själv och går i tid på toa. Vi behöver inte alls påminna henne om toalettbesöken.

Annars är det en tvättdag idag...måste komma ifatt igen...tyvärr torkar det inte så fort, eftersom jag inte kan hänga ut tvätten....regnet öser ner. Det blir till att torka inne, utan tumlare, den är paj. Så det får ta sin lilla tid. Kan ju förvisso sätta igång avfuktaren, så går det lite snabbare. Så får det nog bli.


Hoppas på bra väder snart igen....så vi kan åka till havet och bada.

Kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 5 juli 2009 18:51

...kan jag nog betrakta även min 3-åring som blöjfri.

Hon har nu klarat sig i 3 dagar utan blöja och "olyckor". Hon har även sovit middag utan blöja och utan kissisängen. Såååå skönt det känns. Naturligtvis så mer eller mindre väntar jag mig "olyckor", har inga för högakrav på henne. Dessutom är det inget krav jag ställt på henne, det har liksom bara blivit så här. Hon har själv valt detta, det är bara att haka på. Hon har faskis, (faskis=faktiskt, som hon säger själv), bajsat på toaletten också, där har det heller inte skett några incidenter. 

Kul kul...bara att vänta och se hur det fortsätter...vi kör på med blöjor på natten, så får vi se vart det bär.


Ja, annars är det bara bra. Vi tänkte ta en tur till havet med ungarna så fort vädret återgår till högtryck. Får väl se åt vilket håll det bär. Ungarna har ju aldrig sett havet ännu, och det vore kul att låta dem se det och bada i detta stora blå.


Nu är det mat, gubben har snickrat ihop någé.

Kram

Av Beatrice Lundberg - 3 juli 2009 23:24


Jag fick den här björnen av Oskar. Det är en skapa nya vänner nalle.

Jag ska nu skicka en kommentar till 12 av mina bloggvänner att de kan hitta den här nallen hos mig. I och med att det var Oskar som skickade den här till mig så är han den första på min Nallelista. Så mina bloggvänner får även chansen att svänga förbi hans blogg och lämna en kommentar. Varje bloggvän kommer sedan att skicka en kommentar till 12 av sina bloggvänner. Varje bloggvän skickar i sin tur en kommentar till 12 av sina bloggvänner fast då också inkluderat mig. Eftersom jag finns överst på deras Nallelista så att säga. Det är ett sätt att säga. Hej på dig! Här finns jag! Ska vi bli vänner typ.


Visst verkar detta sätt vara ett kul sätt att skaffa sig nya bloggvänner på?!? Det är ju naturligvis inget måste, bara en kul grej.



Dessa bloggvänner har jag skickat en Nalle kommentar till:


Oskar

Emmelie

Ann-Louise

Linda

Mor

Julia

Naom

Nilla

Rosalucia

Susanne

Acka

Annsan



Av Beatrice Lundberg - 3 juli 2009 19:14

....det är varmt...trots en del moln och åska. Men inte en droppe regn så långt ögat når, ialla fall inte här hos oss. Vi var i Sävsjö i förmiddags och skulle bada och ungarna och gubben hann med ett dopp, men inte jag och mormor. För det började regna och det bara ökade på. Så vi pckade ihop och åkte hem. Det regnade så hårt att det inte gick att hålla 90 på vägen, jag fick sänka till 70 och torkabladen på för fulla drag. Men ju närmare hemåt vi kom desto mindre regn och rätt vad det var, så var asfalten snustorr. Inte en droppe regn. Och det har ännu inte kommit en droppe.

Klibbigt varmt är det....men jag ska inte klaga.
Fast lite klagar jag. Vi hade pratat om att åka till havet i helgen och bada, men det blir ju lite på vinst och förlust då, i så fall. Till Östkusten, någonstans, skulle jag tro att det kan bli. Någon som har ett bra tips på en underbar sandstand som är barnvänligt???


Kram 

P.s Tack Oskar för Nallen. Jag har inte kollat så nog hur det var jag tog hem dem och vad jag skulle göra med den...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards