BeatriceR

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 19:12

Snart blir jag ensam igen...för kvällen och natten. Ja okej barnen är ju förstås hemma, de ska snart nattas och imorgon är det dags för dagis igen. Är faktiskt rätt skönt att sitta själv hemma och bara lyssna på tystnaden, när barnen sover och gubben jobbar. Så skönt att bara sitta och bry sig om sig själv. Jag kan ta så mycket plats jag bara vill i soffan. Jag behöver inte irritera mig på att kanlerna ändras i tid och otid. jag byter själv om jag vill eller tittar på reklamen också för den delen, OM jag vill det.

Ja ja, så är det ju när man lever två ihop. Två vuxna alltså. Ibland hittar man kanske bara saker som man irriterar sig på. Ibland inte. Ibland undrar man nog hur man skulle klara sig utan den andre och ibland undrar man varför man inte bor utan.

Allt går väl upp och ner...fast det är kanske lite mycket ner nu...eller. Å andra sidan, (det gäller att tänka positivt, som sagt), man kan aldrig nå toppen om man inte först slår i botten.. Från botten finns det ju bara en väg...UPP Î

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 12:47

Ja, hur ska detta gå till. Linus blir ju 4 år i mars och han VILL bara inte vara utan blöjan. Han kissar titt som tätt på toan, men han bara VILL ha en blöja på direkt efter. Ska jag vägra honom det?  Hanna går däremot gärna nakenfisen, (som hon säger själv), men hon går inte till toa, när hon behöver. Hanna blir 3 år i mars. Undrar om det finns några bra knep, eller om det bara är att låta det vara. Alla barn blir blöjfria förr eller senare, men ibland undrar man ju. (fast visst blir de väl det). Han är väl bara sen, kan tänkas.
Någon som har tips och ideér, så är ni välkomna med dem.

Kram

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 12:31

Har ej hittat en bra bild på min äldsta ännu. Men jag letar vidare.

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 10:35

Vi har först Emelie på pappas mage i tandläkarstolen. Hon föll, samtidigt som hon stod med sina två tänder om tvättkorgens "maskor", i fallet, så slet hon ut sin ena tand. så den gick av. Bara att åka till tandläkaren.

Nästa är precis innan vi ska åka på hennes dop, efter så spanar hon i prästen. Och så har vi fyra generationer. Det är min farmor, min far, jag och Emelie.

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 10:06

Då var ännu en frukost avklarad. Idag bjöd jag på råggröt med russin i. Kalasgott faktiskt. Barnen gillar det också. Nyttigt känns det med.

Gubben har gått och lagt sig, efter att ha jobbat natt. Själv sitter jag med huvudvärk. Men jag får väl skylla mig själv, som satt uppe så länge inatt. Jag visste ju att Emelie, skulle vakna om och om igen,  inatt.

Ja, då får vi vål se vad som händer idag då. Det är ju söndag idag...och det känns verkligen som söndag. Grått och trist. Men det blir kanske bättre under dagen. Tänka positivt.

Kram

Av Beatrice Lundberg - 18 januari 2009 00:57

Så sitter jag då här, ännu en gång sent, vid datan. Borde verkligen gå och lägga mig. Vet ju att Emelie, (min yngsta dotter, snart 9 månader), har kommit in i en vaknaoftaomnatten-period. Men så råkade jag snubbla över en kompis blogg. Den såg ju hur fin ut som helst, så jag tänkte att detta måste jag kika vidare på. Och så...här är jag.

Min sambo jobbar natt på sjukhuset. Vinterkräksjukan går för fullt här nere...det kanske den gör lite överallt för den delen. Grymt att säga, men för en timvikarie, så är det ju "bra" att vinterkräksjukan går. Han är ju arbetslös annars. Gott att veta att det ialla fall kommer in lite mer pengar än bara min föräldrarpeng. Den blir man ju inte fet av, precis....eller nja...äsch!!

Men snart är mina föräldrardagar slut...vart f*n tog tiden vägen. Hon blir ju för hundan snart 1 år och så måste vi ha in henne på dagis. Huuuaaa, hon som är så otroligt mammig. Hur ska det gå? Och jag då, som inte har ett jobb att komma tillbaka till, vad ska jag ta vägen och göra. Hur ska vi få in pengar? Detta eviga bekymmer om pengar....

Men det måste lösa sig. På måndag tänker jag anmäla mig till distanskursen för Psykologi A. Så jag blir färdig någon gång, färdig USK:a.

Nä nu måste jag knyta mig...

God Natt

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards