BeatriceR

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2009 23:24

Förrästen Emma, om du läser detta, du vet vem jag menar. Tack för din fina länk, till mig. Detsamma till dig. Saknar dig. Stor KRAM

Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2009 23:00

Ja det hette så programmet på kanal 5 som jag nyss tittade på. Tittade på CSI först och när det var slut så fastnade jag bara på den kanalen. Men det var lite intressant, naturligtvis, annars hade jag inte fastnat där. Handlade om en kille, tror han var 25 år, och oskuld. Han åkte till Hamburg, där de har en kurs som pågår under flera månader, för män som fortfarande är oskulder. De får lära sig om sina kroppar, kvinnans kropp, könsorganen, de får känna och titta och de får känna hur det känns att smeka en kvinnas kropp etc etc...ja det blir väldigt intimt, fast i den takt denne blyge, osäkre man vill. Kursens mål är att mannen skall bli av med sin oskuld. Han ska alltså ha sex med någon kvinna, som jobbar på detta ställe, med detta. Vad kallar man detta...?? Ja visst ja...Prostition...! Fast jag kan nog säga att jag tycker nog det ändå är bra. Just denna kille som man fick följa, blev mer och mer säker på sig själv, under kursens gång. Han fann en inre styrka. Blev mer och mer orädd. Innan kursen startade hade han inget jobb, han delade  ut reklam bara. Ett tag efter kursens slut, så hade han fått ett jobb på en biograf, han hade förvisso ingen flickvän och hade inte haft sex fler gånger sen kursen. Men han vågade mer. Kan det få en människa att må bättre inombords, så varför inte...? Det är nog bra att det finns människor som vill jobba med sådant. Ja det var visst ett vanligt jobb för dessa kvinnor.

Karriärsbyte, kanske??? NOT!!!!


Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2009 19:28

Ja, då har vi både ätit middag och hunnit titta på "Hitta Nemo".

Den är så fantastiskt rolig.

Till middag blev det hemma gjord lasange, och till det rårivna morötter. Mums...Emelie tyckte också de var smaskens.

Denna lilla dam, är tydligen en finsmakare. Hon tycker att burkmaten är uräcklig. Hon klöks och spottar ut maten. Har nog aldrig sett någon äcklas så, som hon gör när hon får sådan mat. I och för sig gör ju inte det något, det ska ju vara bättre med hemma lagad mat, men ibland kan jag tycka det är bekvämt att ha en burk hemma att ge henne. Eller om man skall åka någonstans, lite längre bort, så är ju dessa burkar smidiga. Men det tycker då inte min yngsta lilla fröken.

Annars händer här inte så mycket. Vi har fått snö...igen, inatt. Linus utbrast imorse när han såg snön...."åhhh jaaaaaa, jag ässkar snönen!!!"

Det är faktiskt rätt kul med snö...ibland. Det roligaste är väl att se barnen lysa upp som små lycktor när de ser allt det vita.

KUL!! Hoppas det ligger kvar till imorgon, så vi kan åka med de nyinköpta pulkorna. Hoppas hoppas hoppas...

Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2009 13:26

Idag har vi haft en tv-tekniker hos oss. Vi skaffade oss trådlös TV, alltså en box som ska fungera trådlöst. Men vi fick inte det att fungera. I köpet ingick förvisso en tekniker, och vi beslöt att det nog är lika bra att han kommer hit. Sagt och gjort, han dök upp...men gubben min hittade inte grejorna. Han hade lagt undan dem och kom inte ihåg vart. Så teknikern fick gå igen. Han bad oss återkomma när vi hittat grejorna, han skulle ändå vara i området hela dagen sa han,så det var lugnt. Men ändå, så pinsamt och så typiskt gubben min. Efter frenetiskt letande så hittade han dem och han ringde upp honom. 1½ timme senare dyker han upp...och får det inte heller att fungera. TYPISKT igen. Så här sitter vi nu med fungerande tv men dock inte trådlöst. Fast ska jag vara ärlig så känns det som om det kvittar, dessutom sa killen att det är egentligen bättre om man inte kör med trådlöst. Med kablar så är det ingen risk för störningar på samma vis som med trådlöst. Det tådlösa klarade inte av att ha en massa andra kablar i närheten, det blev störningar...bilden frös. Men men det funkar ialla fall...med kabel.

Äntligen har min huvudvärk börjat släppa. Men det blir väl rätt kortvarigt kan jag tro...mina trollungar kommer snart hem...uppspelta. Fast vi brukar låta dem sova en stund efter att de varit på dagis.
Själv har jag ännu en natt sovit dåligt...förmodligen därför som jag har ont i huvudet. Förstår inte riktigt varför jag börjat sova så illa. Jag vaknar i tid och otid. + de gånger Emelie vaknar. Sen är jag trött och hängig på dagen. Somnar lätt i soffan, mitt på dagen, när ungarna sover. Är trött på kvällen, på natten, (fast jag inte sover riktigt). Undrar vad det kan bero på att jag är så trött jämt. ????

Ahh det ger sig säkert.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards