BeatriceR

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Beatrice Lundberg - 20 januari 2009 23:20

...till frukost idag tror jag nog att jag fck i mig. Idag har det varit en pissdag, rent ut sagt. Ja med små små undantag förstås. Men de har varit mycket små och få. Jag har varit på uruselt humör. Ungarna har varit hopplösa idag också. (troligt att de varit så pga mitt humör). De har itne lyssnat för fem öre, på vad jag sagt idag. De har bara bråkat eller hittat på dumhetet tillsammans, eller mot varandra. Så har blivit tvungen att skälla på dem, då har de lugnat ner sig...i typ 3 sekunder. Åhhh jag har varit på väg att krypa ur skinnet idag. När de sov en stund mitt på dagen, (alla 3), så tog jag min chans att vila en stund...men jag var inte snabb nog. Jag skulle bara, skulle bara, skulle bara...hela tiden med vetskapen i bakhuvudet, att ju mer jag dröjer på det, desto kortare tid får jag till att "vila". (varför la´ jag mig inte på soffan direkt?). När jag väl låg där i soffan, nerbäddad under en mysig filt, med tv:n på, på låg låg volym...så...ja gissa...precis när jag hade hunnit slummra till en stund, (jag fick nog 15-20 min ialla fall), så börjar Hanna vakna..och så nästa...och nästa. Jahaaaa, det var ju bara att piggna till då. Ja, just det...lättare sagt än gjort, när man plötsligt är så j*vlar trött. Varför? Vart kommer denna plötsliga trötthet ifrån? Nu har jag ju inte suttit uppe såååå länge. har ju varit i säng för 00:00 ialla fall. Fast det är ju klart, får ju aldrig sova ut någon gång. Fast å andra sidan, så är jag ju van vid det, och har ju inte lidigt av det innan. Ähhh, en börjar väl bli gammal. *ler*

Som om inte detta vore nog, så har jag en 13-åring, som inte tycks kunna hålla reda vad han har, det han brukar sitta på. Han började gapa imorse om att han nycklar var borta. Nycklarna till huset och skåpet i skolan. Han gormade och skrek att han minsann, hade lagt dem på tv-bordet igårkväll. Men nu låg de inte där, så någon eller något, måste ha tagit dem. Han anklagade inte sa han, men visst lät det ialla fall som en atydan till något. Grrrrr...av erfarenhet så vet jag ju att han inte håller reda på saker och ting, så kunde ha tagit gift på att han inte alls lagt dem där han så hårt predikade. Ca en timme efter att han gått till skolan, så skramlar det till vid sidan om mig, där jag satt vid datan...Emelie, min 9 månaders, hittade nycklarna liggandes på en stol bakom mig. Jo då, E satt ju här igår kväll vid burken, med en kompis. Han hade ju lagt nycklarna på stolen vid sidan om sig. Jag säger bara det....tonåringar.


Av Beatrice Lundberg - 20 januari 2009 17:55

Ja Enjo vad ska jag skriva om Enjo och samtidigt göra mig kortfattad...????

Omöjligt!! Jag kan omöjligt skriva bara lite om Enjo.

De som känner till Enjo och vet vad det är, behöver kanske ingen närmare presentation. Eller också vill ni bara ha mer. För så är det. Ni andra, kan jag väl bäst hänvisa till min Enjo- länk.
Fast jag berättar gärna lite här om detta. Enjo är ett företag som startades i Österike. De tillverkar miljöstäd produkter. Genom att använda Enjos produkter så hjälper du till att värna om miljön. Du hjälper till att göra världen till en renare plats, för oss alla att leva på. Och vem vill inte dra sitt strå till stacken för denna sak? Enjo tillverkar städfibrer av bland annat polyester. Vi städar endast med firerna och kallt vatten...ja just det ja, bara fibrer och kallt vatten. Alltså inga rengöringsmedel. Hur bra är inte det? Visst okej, det finns ju de som tycker att de gör ett bra jobb redan för miljön, de köper kravmärkta medel. Och visst det är ju bra, det säger jag inget om....fast vore det inte bättre än då att köra utan medel? Jo visst är det, det. Anser jag.

Men blir det rent då...utan medel?.

Ja visst...renare än med medel, säger jag då. För det blir verkligen rent. Ex. om du vill få din diskbänk skinande ren och blank, som man annars bara får i reklamen på tv, (med deras medel), då använder du bara Enjo´s gröna köksfiber, med kallt vatten. Du behöver inte ens ta i. Du sätter på dig en handske och går över din diskbänk, (inte gå över, bokstavligt talat), och vips så har du fått loss den grövsta smutsen, på bara några drag. Vill du nu  då få upp den där blankheten, så finns det faktiskt en del medel. Poler och skurpasta, som är tillverkad av; krita, marmormjöl och apelsinolja. Doftar ljuvligt och är helt miljövänligt. Ätbar till och med, (dock ej god). Att jag säger att den är ätbar, är ju för att tala om hur ofarlig den är. Alla Enjo´s produkter är ISO-märkta. Det innebär, (kortfattat), att det är miljövänligt framställt från början till slut. Hela prossesen fram til slutprodukten.

Ja så här kan jag fortsätta och fortsätta och fortsätta...men varför inte kolla in länken. Kika runt lite och boka ett demo hemma hos er. Vill man boka demo, så är det bara att kolla vart man har sin närmaste återförsäljare...annars går det bra att lämna ett meddelande till mig, så kanske jag kan hjälpa till att hitta er återförsäljare, eller om ni bor i närheten, så kommer gärna jag till er.

Gör ditt för miljön, för din plånbok och för din hälsa...boka en miljöstädkurs hemma hos dig.


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards