BeatriceR

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Enjo-Miljörådgivare

Av Beatrice Lundberg - 20 januari 2009 17:55

Ja Enjo vad ska jag skriva om Enjo och samtidigt göra mig kortfattad...????

Omöjligt!! Jag kan omöjligt skriva bara lite om Enjo.

De som känner till Enjo och vet vad det är, behöver kanske ingen närmare presentation. Eller också vill ni bara ha mer. För så är det. Ni andra, kan jag väl bäst hänvisa till min Enjo- länk.
Fast jag berättar gärna lite här om detta. Enjo är ett företag som startades i Österike. De tillverkar miljöstäd produkter. Genom att använda Enjos produkter så hjälper du till att värna om miljön. Du hjälper till att göra världen till en renare plats, för oss alla att leva på. Och vem vill inte dra sitt strå till stacken för denna sak? Enjo tillverkar städfibrer av bland annat polyester. Vi städar endast med firerna och kallt vatten...ja just det ja, bara fibrer och kallt vatten. Alltså inga rengöringsmedel. Hur bra är inte det? Visst okej, det finns ju de som tycker att de gör ett bra jobb redan för miljön, de köper kravmärkta medel. Och visst det är ju bra, det säger jag inget om....fast vore det inte bättre än då att köra utan medel? Jo visst är det, det. Anser jag.

Men blir det rent då...utan medel?.

Ja visst...renare än med medel, säger jag då. För det blir verkligen rent. Ex. om du vill få din diskbänk skinande ren och blank, som man annars bara får i reklamen på tv, (med deras medel), då använder du bara Enjo´s gröna köksfiber, med kallt vatten. Du behöver inte ens ta i. Du sätter på dig en handske och går över din diskbänk, (inte gå över, bokstavligt talat), och vips så har du fått loss den grövsta smutsen, på bara några drag. Vill du nu  då få upp den där blankheten, så finns det faktiskt en del medel. Poler och skurpasta, som är tillverkad av; krita, marmormjöl och apelsinolja. Doftar ljuvligt och är helt miljövänligt. Ätbar till och med, (dock ej god). Att jag säger att den är ätbar, är ju för att tala om hur ofarlig den är. Alla Enjo´s produkter är ISO-märkta. Det innebär, (kortfattat), att det är miljövänligt framställt från början till slut. Hela prossesen fram til slutprodukten.

Ja så här kan jag fortsätta och fortsätta och fortsätta...men varför inte kolla in länken. Kika runt lite och boka ett demo hemma hos er. Vill man boka demo, så är det bara att kolla vart man har sin närmaste återförsäljare...annars går det bra att lämna ett meddelande till mig, så kanske jag kan hjälpa till att hitta er återförsäljare, eller om ni bor i närheten, så kommer gärna jag till er.

Gör ditt för miljön, för din plånbok och för din hälsa...boka en miljöstädkurs hemma hos dig.


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards