BeatriceR

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Beatrice Lundberg - 21 januari 2009 19:11

Nääääää guuuuud jag är verkligen inte med barn.

Men jag har kommit på vad det är som gör mig sådan här. Jag har slutat med socker och dricker väldigt lite kaffe. Socker-avsaknaden ger mig abstinens. Det är ju väldigt beroende framkallande, likväl som kaffe. Så har jag ju kört igång med reduxinet igen + att jag dricker grönt te. Grönt te rensar ju ut gifterna ur kroppen. Förra gången jag körde med detta, så vart jag likadan. Fast det går över på en vecka unefär. Men jag vart trött och hade huvudvärk som bara den då med. Så med barn är jag INTE...nä det räcker här för min del. Vill gubben ha mer, så får han f*n ta och skaffa det på annat håll. *ler*

Av Beatrice Lundberg - 21 januari 2009 10:41

Ja då var det dags för dop igen då. Barnen har fått ytterligare en syssling, som ska döpas på lördag eftermiddag. Det blir trevligt. Lill-pojken ska heta Henry. Sött tycker jag. Pappa hade en farbror som hette Henry. Och jag har bestämt för mig att han är döpt efter honom. Ja just ja...farbror Henry, har ju setts gå igen hemma hos pappa, eller ialla fall i huset bredvid pappa. Undrar om det kan vara så? Någon som tror...?

Min pappa är en väldigt jordnära människa och tror nog att det finns naturliga förklaringar till allt eller ialla fall det mesta. Men pappa har "erkänt", om än något motvilligt och tystlåtet, att han faktiskt har upplevt något märkligt och oförklarligt hemma, en natt för många år sedan. Jag tror att vi, min bror och jag var små då. Det var ialla fall under tiden som min mor och far, fortfarnade var gifta. De vaknade på natten, (tror jag det var), av att någon eller något stod över dem i sängen...eller inte stod över dem, mer flöt över dem. Pappa har motvilligt berättat att det inte kändes hotfullt alls. Det var bara denna skugga eller skepnad eller vad man nu skall kalla det, och sen försvann det. Vad jag vet har han aldrig upplevt detta igen. Kanske var det farbror Henry, som kollade läget. OM nu andar finns, så behöver de inte vara knutna till en viss plats, utan de ska visst kunna vara knutna till personer också.

Men vad vet jag. Jag har aldirg upplevt något dylikt. Men det är klart, om pappa säger sig ha upplevt något märkligt, så är inte jag omöjlig heller.

Fast jag har alltid varit öppen för sådan andlighet.

Om det nu är så...jag skulle verkligen vilja få kontakt med min mormor. Jag saknar henne ofta. Och de gånger jag gör det, så bränner det under ögonlocken och jag får en klump i halsen.

Älskar dig mormor...R.I.P


Hur kom jag in på detta nu då...? Från dop till andar? hihihi nåja...


Det jag ville få sagt var att snart är det dop och snart är det dags att åka in och köpa doppresent. Om bara gubben kan komma in i duschen någon gång, som han sagt så länge nu. Suck....

Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards