BeatriceR

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

TV-tekniker

Av Beatrice Lundberg - 19 januari 2009 13:26

Idag har vi haft en tv-tekniker hos oss. Vi skaffade oss trådlös TV, alltså en box som ska fungera trådlöst. Men vi fick inte det att fungera. I köpet ingick förvisso en tekniker, och vi beslöt att det nog är lika bra att han kommer hit. Sagt och gjort, han dök upp...men gubben min hittade inte grejorna. Han hade lagt undan dem och kom inte ihåg vart. Så teknikern fick gå igen. Han bad oss återkomma när vi hittat grejorna, han skulle ändå vara i området hela dagen sa han,så det var lugnt. Men ändå, så pinsamt och så typiskt gubben min. Efter frenetiskt letande så hittade han dem och han ringde upp honom. 1½ timme senare dyker han upp...och får det inte heller att fungera. TYPISKT igen. Så här sitter vi nu med fungerande tv men dock inte trådlöst. Fast ska jag vara ärlig så känns det som om det kvittar, dessutom sa killen att det är egentligen bättre om man inte kör med trådlöst. Med kablar så är det ingen risk för störningar på samma vis som med trådlöst. Det tådlösa klarade inte av att ha en massa andra kablar i närheten, det blev störningar...bilden frös. Men men det funkar ialla fall...med kabel.

Äntligen har min huvudvärk börjat släppa. Men det blir väl rätt kortvarigt kan jag tro...mina trollungar kommer snart hem...uppspelta. Fast vi brukar låta dem sova en stund efter att de varit på dagis.
Själv har jag ännu en natt sovit dåligt...förmodligen därför som jag har ont i huvudet. Förstår inte riktigt varför jag börjat sova så illa. Jag vaknar i tid och otid. + de gånger Emelie vaknar. Sen är jag trött och hängig på dagen. Somnar lätt i soffan, mitt på dagen, när ungarna sover. Är trött på kvällen, på natten, (fast jag inte sover riktigt). Undrar vad det kan bero på att jag är så trött jämt. ????

Ahh det ger sig säkert.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards