BeatriceR

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Beatrice Lundberg - 13 mars 2009 15:34

Till er bloggare.
För min del blir det nog inte så mycket bloggande. Svärföräldrarna kommer ner ikväll och stannar till imorgonkväll. Imorgon ska Linus och Hanna firas, så det kommer hem lite folk. Svärföräldrarna, mor och hennes Make J. pappa, bror min och hans nya....ööhhhh....sambo eller sammanboende eller vad det nu kallas nu för tiden. (o.b.s bror min ÄR äldre än mig).

Nåja...så det blir smörgåstårta till "lunch" imorgon och efteråt blir det tårta. Svärfar fyller ju år imorgon...Grattis!! Så av den anledningen blir det smörgåstårta.


Kram och trevlig helg/Bea

Av Beatrice Lundberg - 13 mars 2009 09:28

Snön bara räker ner ute, (humm vart annars?). Det är väl bara att ta tillvara på detta då och bege sig ut med barnen. De är ju hemma från dagis på fredagar och blir ganska rastlösa. Gubben ska plocka av från bänkar och bord, (städa), och för att underlätta det hela, så tar jag barnen med ut, (ska bara dricka kaffe först och blogga lite). Sen när jag kommer in, så är det min tur...städa golv och dammtorka lite här och där. Japp så är det. Oftats så är det faktistk gubben som städar bänkar och dyl här hemma. Medans jag tar golv, dammtorkning och fönster och tvätt....Jag avskyr att plocka av bänkarna, att sortera det som på något magiskt vis fylls, av veckans reklam och "onödig" post. Jag förstår inte hur det går till, men så är det. Onödig post förrästen...vad är det. Alla räkningar är väl ganske onödiga egentligen, tänk om man bara kunde slippa dem. Men ändå få ha allt man har, kvar? Jag menar inte behövde betala banken, för huset. Inte behövde betala e.on för elen, inte behövde betala kommunen för vatten och renhållningen osv...ja ni hajjar va? Men varför skulle det vara så?

Fick ett mail från något företag där man kunde vara med att tävla, genom att svara på några frågor...där en av vinsterna var att de betalade alla räkningar man hade....men tänk om någon har skulder då, hos kronkalle...betalar de dem med då...? Det skulle ju kunna bli en himla massa pengar...folk kan ju ha flera hundratusen kronor i skulder....en annan vinst var att de betalde bensinförbrukningen under 1 år. Det låter ju otroligt! Undrar jag om detta var bluff eller vad? Jag deltog ialla fall inte. Det törs jag inte.

Fast det var genom en liknande tävling som jag vann resan vi ska på den 21 mars...genom att svara på en massa frågor i en undersökning. För övrigt vart alla som deltog i undersökningen, lovade en minikryssning.


Nåja...nu är snart kaffet i muggen slut och skrivandet i bloggen börjar också närma sig detsamma. Men innan jag stänger ner webbläsaren så ska jag kolla in hos mina favoritbloggare...de som ligger bland mina bloggare.

Kram/Bea

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards