BeatriceR

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Beatrice Lundberg - 7 mars 2009 21:29

"Det suger FETT!!!!" Lördag kväll igen, och "det suger FETT!!!". Lördagkvällar ska väl vara roliga och mysiga....? eller? Men denna lördag är så jävlar förbannat trååååkiiiiiiiig!!! Ursäkta mina ordval, men det är precis så här jag känner ikväll. Tvätten är till och med mer lockande än tv eller annat. Och tv...Phööö....Melodifestivalen....(fnys), det måste ju finnas någo bättre att glo på. Näeee det verkar inte så. Var enda kanal sänder bara sådant som kommer ut från var människas bakände....just det....SKIT. Skulle det inte varit för mina 4 SUPERSTORA tvätthögar nere i källaren, så hade jag fan gott och lagt mig, (nu svor jag igen, ursäkta än en gång).

En gubbe som kommer hem och är grinig, (kan han inte åka tillbaka igen), inte bara grinig utan arrogant och stöddig. Varför??? Ja det kan man ju fråga sig. Har varit med ett 50-tal gubbar i ett dygn ungefär, då blir de kanske sådana....Nu drog han iväg ett tag....pust...

Ja, men vad jag gnäller...men det har jag fan rätt till, (nu var jag där igen).

Barnen sover, och en tonåring som inte tycker att något är bra heller...tonårsfasoner....huuummmm...det har visst jag med ikväll, verkar det, om jag tänker efter. Fast det där med vad tv visar på en lördagkväll har jag ju länge tyckt varit skit. En lördag kväll så folk kanske sitter hemma och vill krypa upp i soffan med chips och annat gott, med familjen och titta på bra tv....då visar de MELODIFESTIVALEN...!!!
Som ni säkert har förstått så gillar jag INTE denna så kallade underhållning. (jag har gjort en gång, tills de började med delfinaler och märkligheter). Men därmed inte sagt att jag ogillar musik...eller de som tycker om att titta på MF. Jag har vänner och familj som tittar på detta och jag gillar dem inte sämre för det. Jag respekterar att man har olika smak. Jag har sett pyttelite av denna "underhållningstv", men jag har inte egentligen lyssnat på bidragen...delfinal 1, låt 1 var bra...har jag för mig...mer vet jag inte.

Hahahahaha...för att vara en person som inte gillar MF, så blev det ändå en blogg som handlade om just MF....inte illa pinkat av en trähäst.

Kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 7 mars 2009 16:18

...bestod idag utav grillad kyckling och som alternativ, grillade revben. Japp jag köpte färdig grillat. Till detta serverades något så enkelt som pommes frites. Det räckte tydligen för att få ungarna mätta och goa. Mig med, för den delen. Ja, idag var jag slö, tyvärr inga grönsaker till. Det saknade jag, jag hade inget grönt hemma, (förutom fönsterblommorna), jag missade att köpa det, när jag köpte kycklingen, och jad orkade inte gå ner till affären igen, (tar säkert 5 min att gå dit, max, jobbigt). Jag hade Linus med mig...så då tar det naturligtvis dubbelt så lång tid om inte mer. Det ska ju stannas och undersökas överallt och allting. Sen var ju dessutom tonåringen hemma och passade sina båda systrar. Den ena sov medans den yngsta var vaken, ville ju inte låta han vänta allt för länge.

Men ändå, vi vart mätta och jag tror vi överlever utan grönt idag också. Är tyvärr lite dålig på det där med grönt. Inte för att jag inte tycker om det, jag gillar det mesta av det gröna. Vet inte varför det blir dåligt med grönsaker...

Får fundera på det ett tag, tror jag. Jo faktiskt...jag har inget bra argument till varför....(förutom priserna på´t).

Kram/Bea

Av Beatrice Lundberg - 7 mars 2009 09:14

...i kylskåpet. Ja, ni läste rätt. Jag hittade en ponny i kylsåpet idag. Ja, först hittade jag en tom russinburk i kylskåpet och när jag lyfte av locket, så hittade jag en ponny. Det ni! En "My little Pony", i kylskåpet.

Vad har ni hittat för märkliga tingest på märkliga ställen...skriv och berätta....skriv som kommentarer. Åhh så spännande det ska bli...

Av Beatrice Lundberg - 7 mars 2009 07:48

Ja, god morgon kära bloggare....är det en god morgon för er? Själv vaknade jag tidigt av att Hanna kröp ner under täcket. Mitt täcke. Pappa är inte hemma, så det fanns gott om plats, men vad gör det...hon får gärna krypa ner hos mig. Det är så mysigt, och det är nog bäst att ta vara på detta, så länge som de vill, för snart är de för stora, för att krypa ner i sängen.


Om det var vår i luften igår,( det var milt och nästan luktade vår ute), så är det då banne mig inte vår i luften idag inte....i luften virvlar det ner snöflingor idag. Det började smått och nu har de vuxit sig stora som hus. Nja inte rikitgt som hus,men ni hajjar. Oppps, nu vart de små igen....i skrivandes stund. Lustigt!! Men det är väl detta som kallas vårväder....eller?

 Nåja...nu ska det ordnas med frukost. Jag har två ungar på toa, som leker med vatten i handfatet med doseringssprutor, (medicinsprutorna man får på apoteket ni vet), och en liten gryta som man använder till att smälta tennsoldater i...eller kan det vara smör...ja det är av modellen mindre ialla fall.

Frukost var det ja...på återseénde...hörande....-läsande.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards