BeatriceR

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Som min tonåring skulle ha sagt...

Av Beatrice Lundberg - 7 mars 2009 21:29

"Det suger FETT!!!!" Lördag kväll igen, och "det suger FETT!!!". Lördagkvällar ska väl vara roliga och mysiga....? eller? Men denna lördag är så jävlar förbannat trååååkiiiiiiiig!!! Ursäkta mina ordval, men det är precis så här jag känner ikväll. Tvätten är till och med mer lockande än tv eller annat. Och tv...Phööö....Melodifestivalen....(fnys), det måste ju finnas någo bättre att glo på. Näeee det verkar inte så. Var enda kanal sänder bara sådant som kommer ut från var människas bakände....just det....SKIT. Skulle det inte varit för mina 4 SUPERSTORA tvätthögar nere i källaren, så hade jag fan gott och lagt mig, (nu svor jag igen, ursäkta än en gång).

En gubbe som kommer hem och är grinig, (kan han inte åka tillbaka igen), inte bara grinig utan arrogant och stöddig. Varför??? Ja det kan man ju fråga sig. Har varit med ett 50-tal gubbar i ett dygn ungefär, då blir de kanske sådana....Nu drog han iväg ett tag....pust...

Ja, men vad jag gnäller...men det har jag fan rätt till, (nu var jag där igen).

Barnen sover, och en tonåring som inte tycker att något är bra heller...tonårsfasoner....huuummmm...det har visst jag med ikväll, verkar det, om jag tänker efter. Fast det där med vad tv visar på en lördagkväll har jag ju länge tyckt varit skit. En lördag kväll så folk kanske sitter hemma och vill krypa upp i soffan med chips och annat gott, med familjen och titta på bra tv....då visar de MELODIFESTIVALEN...!!!
Som ni säkert har förstått så gillar jag INTE denna så kallade underhållning. (jag har gjort en gång, tills de började med delfinaler och märkligheter). Men därmed inte sagt att jag ogillar musik...eller de som tycker om att titta på MF. Jag har vänner och familj som tittar på detta och jag gillar dem inte sämre för det. Jag respekterar att man har olika smak. Jag har sett pyttelite av denna "underhållningstv", men jag har inte egentligen lyssnat på bidragen...delfinal 1, låt 1 var bra...har jag för mig...mer vet jag inte.

Hahahahaha...för att vara en person som inte gillar MF, så blev det ändå en blogg som handlade om just MF....inte illa pinkat av en trähäst.

Kram/Bea

 
 
Susanne

Susanne

7 mars 2009 22:44

Haha, nä jag e ingen tv/mf-fantast heller men asså detta året har jag sett alla delfinaler...bara för att....Finns en låt med som heter Snälla Snälla med Ugglas...Lyssna på den. Oj, så bra...Tror du kommer gilla den ganska skarpt faktiskt.
Ha en trevlig och skön söndag imorgon Bea.
Kramar
Susanne

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bea

8 mars 2009 07:33

Huuuuuaaa jag ryser bara jag hör hennes namn...af Ugglas...Nä tyvärr har jag hört låten och jag gillar den inte. Eller också beror det på att jag inte gillar Ugglas. Har hört såååå pass mycket av MF att jag har lyckats höra hennes bidrag. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag kan bara inte med henne. Sen sjunger hon väl rätt bra EGENTLIGEN, jag får väl medge det...men njaeeeääää nej tack.

 
Emmelie

Emmelie

8 mars 2009 13:59

Åh.. jo, jag gillar meldofestivalen. Men det är lite surt för nu har jag sett alla delfinaler och andra chansen och så missar jag finalen nästa vecka =( Ska på bröllopsfest =) Förlåt att jag inte har ringt denna veckan. Jag jobbar både på jobbet och hemma just nu känns det som. Men ja, jag är ledig tisdagar. Har du vägarna förbi få du jättegärna komma. Ring innan bara. Annars tror jag att det blir influttningsfest i april. Du får hålla dig tills dess... =) Kram!!

http://empal.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice Lundberg - 30 maj 2017 22:54

Ja, inte har jag varit särskilt aktiv här, men kanske om jag byter blogg till något roligare, så kanske det kan funka bättre. Jag blev tipsad av min bästa vän som bytt till denna jag ska byta till. Hennes ser fräsch och fin ut, så jag gör ett försök....

Av Beatrice Lundberg - 22 augusti 2016 07:19


Ja nu är det i sanning en evighet sedan jag skrev här sist...???. Men så är det. Mycket har hunnit hända. Vi har fått en ny familjemedlem, Filip heter han, han föddes den 17 november 2015, han har alltså hunnit bli 9 månader gammal. Jag har äntlige...

Av Beatrice Lundberg - 2 december 2014 07:58

Igår på jobbet fick jag frågarn om jag ville vara ledig idag. Det tackade jag JA till. Inte för att jag egentligen behöver, men just då kände jag att jag behövde. Det var en skitdag igår kände jag. Skitdag i den bemärkelsen att jag mådde inte så bra....

Av Beatrice Lundberg - 31 maj 2014 23:55

ja nu är det en evighet sen jag skrev här.Har inte haft tid....eller nåt. Eller snarare lust kanske.Jag kan ju berätta att jag fått jobb, för er som inte redan visste det. Ännu så länge är det bara en provanställning, men om jag sköter mig, (vilket j...

Av Beatrice Lundberg - 17 februari 2014 12:29


Nu ska vi se här.... Nytt för mig. Nu slankas prova ännu en diet, Jag får bara äta var tredje timme och då får jag bara äta proteiner. Så lite kolhydrater som möjligt alltså inte mer än 3 kolhydrater/100g. Sen får jag äta "fritt" under en timma, (...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards