BeatriceR

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Beatrice Lundberg - 16 mars 2009 15:34

Några av dagens ballonger samlade

Några av dagens ballonger samlade.


Hanna öppnar paketer


Den goda goda smörgåstårtan.


Emelie i myshörnan


Farfar bygger med Linus och Hanna.


Klart för barnkalas. Ballonger lite överallt.


Linus öppnar paketer. Fick bland annat en bok full med pussel, med dinosauriemotiv=monster.


Så här mysigt har de fått det. Myshörnan har farmor och farfar ordnat med. Många mysiga sagostunder och vilostunder väntas här.


Erik sköt iväg ballongen när jag skulle fota honom, men jag lyckades eller "råkade" fånga ballongen i luften, som synes perfekt med text och allt.


Linus och Hanna ska blåsa ut ljusen på sina tårtor.


Linus tårta. Han var själv med och garnerade den. Hanna var med och gjorde sin tårta. Köpte färdiga figurer på Ica.

Av Beatrice Lundberg - 16 mars 2009 14:48

När jag tittar ut genom fönstret, så är det inte utan att jag får vårkänslor. Det är inte varmt ute, nä det blåser nästan iskalla vindar eller det blåser inte det är något mittemellan, bris och vind. Men iskallt i vart fall. Solen lyser inte heller...det är rätt så grått ute, men ändå, så får jag någon konstig längtan i kroppen att få komma ut och börja vårstäda trädgården. Det är fläckvis snöfritt i trädgården...skottkärran står mitt i och tycks vänta på att få börja arbeta, (mitt i trädgårn, därför att tonåringen och hans kompisar ställt ut den och öste snö i). Jag har en lite damm i trädgårn...(jag säger jag har därför att trädgården ingår i mitt intresse, inte min sambos), som jag funderar på att gräva igen. Ta bort helt enkelt. Den får ju ändå aldrig vara ren och fin och det blir bara en extra kostnad då jag är tvungen att göra den rent från sandlåda och annat skräp som ungarna springer dit med hela tiden. Sen har vi ju alla varelser som stormtrivs där, som man gärna kan vara utan....jag tänker närmast på den blodsugande arten. Okej...jag ahr dammpump, så vattnet är inte stillastående, men även där har vi då en extrakostnad då dito aldrig håller pga all sand och annat. Så jag funderar på att gräva igen, fylla upp med matig jord och plantera jordgubbsplantor. Fast jag vet att dessa jordgubbar äts upp innan de hunnit bli röda. Det är så med smultronen vi har i trädgården. Men kanske att det kan gå, om inte annat så får jag ju plats med lite mer grönt...ätbart gott. Hade morötter och sallad, rädisor och...vad var det nu...persilja ja det var nog det hela....i pallkragar i sommras, men det får inte plats så mycket....så det känns inte lönt. Ungarna sprang och drog morötter hela tiden, (de hann bli klara), och åt så det blev inte många över att bruka till middagar och dyl. Rädisorna blev konstiga och salladen fick det för trångt, persiljan trivdes förvisso bra, så de kommer väl igen....denna sommaren. Pallgragarna tar jag väl väck i så fall. Kanske man kunde göra något annat mysigt där. Får väl se...

Men ni förstår att jag längtar efter detta, eftersom det lyckades bli en blogg om detta.

Har ni förslag att komma med så tar jag tacksamt emot dessa. Förslag att göra i trädgården alltså.

Kram/Bea


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards