BeatriceR

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Beatrice Lundberg - 6 maj 2011 18:01

Ja idag är det en pissdag...en S.K.I.T dag, helt enkelt.
Låter ju trevligt eller hur? Negativa saker ska man kanske inte skriva om, men det är ju ändå en del av livet. Det går upp och ner och just nu, är detta en del av min vardag, som jag då skriver om, när andan faller på. Att skriva om det kanske gör det lättare...kanske gör det till en mindre skit dag....?
Det är väl kanske helt enkelt så, bara, att jag inte är på humör idag. Av den enda enkla anledningen att jag har gräsligt ont i huvudet idag och har haft sen jag vaknade...more or less.
Har ätit alvedon, men de hjälper inte. Vila är ju otänkbart, då jag är ensam hemma med barnen...så det funkar ju inte så bra. Och som i ett trollslag...så är ungarna allt annat än snälla och rara emot varandra. Är det inte typiskt? Som om de kände på sig att jag inte är på humör. Men så är det naturligtvis inte. Det måste ju förstås vara så att det är MITT humör som smittar av sig på dem.
Tur att jag är medveten om det, fast det hjälper ju inget. Huvudvärken finns kvar och barnen bråkar med varandra ändå. De hittar saker att bråka om HELA TIDEN. Tar leksaker från varandra och kivas hela hela tiden.
Så nu har jag gnällt av mig lite, få se om det hjälper....om huvudvärken lättar och barnen blir snällare mot varandra.
Älskar naturligtvis mina trollungar ändå...trots deras humör eller kanske tack vare deras humör....deras mänsklighet....att även de kan ha dagar som är mindre bra. Precis som jag.
Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards