BeatriceR

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Beatrice Lundberg - 28 maj 2011 22:13

....ja, jag överväger på fullaste allvar att ta mig en promenad nu. Det jobbigaste med att vara så här rastlös, som jag alltid tycks bli på kvällarna, är att jag inte kan göra så förbaskat mycket av mig. Jag kan ju inte gärna ge mig ut och klippa gräset så här dags på kvällen, (22:16), jo, jag skulle klippt gärset tidigare idag, och jag påbärjade detta och hann med att klippa två små plättar, men så hade jag oturen att gärsklipparen plötsligt fick för sig att strejka....grrrrrrr...jag blev så arg, (blev lite förvånad över min reaktion i den stunden); för jag svor högt och "fult" för mig själv. Så här i efterhand så kan jag medge att det var en kraftig överreaktion...men men....så kan det vara.
I vart fall, så beskriv jag klipparens symtom, för min käre sambo, och han säger direkt...."en loppa på stiftet".

Ja just det ja, tänker jag för mig själv....loppa på tändstiftet...det där berömda uttrycket som jag inte tror på för fem öre. Drog dock INTE igång någon diskussion i ämnet utan teg och bad honom senare på kvällen att visa mig hur det kan se ut om det är en loppa därpå och hur man åtgärdar problemet. Sagt och gjort, vi gick ut och skruvade loss tändstiftet och han visade mig hur det såg ut och ja...ta mig hundan....där satt det en lite partikel, som närmast kan beskrivas som en liten loppa. Bara att ta bort och göra så rent som möjligt och tjoff...så gick gräsklipparen igång och jag kunde genast höra att den, (tror jag ska döpa den snart....klipparen alltså), gick bättre. Den liksom "hostade" inte längre.
Jag har lärt mig något nytt och kan i framtiden åtgärda problemet själv....(STOLT).

Nåja, i vart fall som helst är det dock för sent för att slutföra klippningen, om inte jag vill ge mig ut med pannlampa och få ilskna grannar på mig.

Oj, gled visst iväg lite där. Promenad pratade jag ju om. Ja, just....är så rastlös, så varför inte en promenad? En kort en i alla fall.
Kanske....eller ner till tvättstugan....? Vika tvätt, hänga tvätt...?

Njaaaaaeeeeeääääää, jag hoppar nog det i kväll. Men promenad....kanske det kan bli. Ska i så fall först bara skriva färdigt här.
Sen tänkte jag lägga upp en magbild eller två.


Min mage i vecka 40, (eller 39+4 om man så önskar).


   


Kram

Av Beatrice Lundberg - 28 maj 2011 10:07

På måndag är det beräknat förlossningsdatum. Undrar jag om jag går tills dess eller om jag går över tiden. ??
Omöjligt att veta. Vissa dagar går jag omkring och har ont hela tiden, av förvärkar och dyl, och andra dagar är det så lugnt så jag måste titta ner på magen för att se om jag verkligen ÄR gravid.
Var ju på MVC igår, allt såg bra ut. Hjärtljud på 147, och magen hade blivit lite större, men det är förstås, bebis växer ju. För övrigt, (utöver foglossnigsbesvären, som även de går upp och ner beroende på vad jag gjort), så känner jag mig knappt gravid. Faktiskt. 

Min barnmorska kände även hur bebis ligger och den är naturligtvis fortfarande fixerad. Hon kände även på livmodertappen, den är bakåtriktad, (som den ska vara då den inte är helt utplånad och helt mogen), men dock så är den mjuk, och ganska mogen, utplånad till hälften ungefär och öppen ca 2 cm. Så visst har det hänt saker.
Tänkte att visst nu, kommer det att hända saker efter att hon varit och provocerat på livmodertappen, och ja, lite hände det ju. Fick under resten av eftermiddagen och en liten bit in på kvällen, fler och värre förvärkar, men efter natten är det så lungt igen, så jag måste kontrollera att magen ännu är där.
Nåja, bara att fortsätta att fyllla mina dagar med saker, så att dagarna går fortare, eller i alla fall känns så.


Nu har jag tex tänkt mig att gå ut och rensa färdigt i blomrabbaten på framsidan, om det inte är allt för blött där vill säga.
Sen får vi se om jag drar igång gräsklipparen.


Hej och kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards