BeatriceR

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Beatrice Lundberg - 15 maj 2011 21:57

Ja, det är så jag känner mig. Så jäkla rastlös...och grinig och irriterad på allt, i princip. Tror förvisso att jag läste att man kan som gravid, i slutet bli sådan. Få kraftiga humörssvängningar och dyl.
Jag plockar och donar, tvättar och städar, varit ute emellan regnskurarna och klippt gräset igen, (hann bara med den lilla plätten), sen vräkte det ner och sen blev det för sent, måste ju trots allt visa lite hänsyn till våra grannar. Men inget jag gör, känns tillräckligt för mig. Tvätta, ja visst, det tar ju aldrig slut, men vad ska jag göra under tiden maskinen tvättar? TITTA PÅ ELLER???

Dammsuga...ja visst men hur mycket skit kan det finnas att dammsuga upp? Börja riva mer i källaren...? Ja, visst varför inte...? Att jag inte kom på det innan...men jag tror att det är lätt att bli låst i tanken, just i den stunden rastlösheten kommer över en.
Sitta och blogga var gång den kommer funkar inte, dä skulle jag få sitta och blogga HELA dagen och OM jag nu har NÅGON läsare, så försvinner de/den nog illa kvickt.

Får väl hoppas och tro att det är på grund av att det börjar närma sig förlossningen, som jag känner mig så här. För hur eller hur, så är det ju så....det närmar sig för varje dag. Och som jag sagt tidigare, så KAN jag inte sitta och göra ingenting...då blir väntan såååå mycket längre. Gör jag något så känns det som om tiden går mycket fortare. Gör jag inget alls, så blir det att man bara sitter och väntar och det tror jag nog de flesta vet hur långsamt det känns när man sitter och väntar på något/någon. Så NEJ det är inget alternativ.

På onsdag blir det manifestation i Vetlanda. Några stycken ska försöka göra våra röster hörda angående att vår barnmottagning har lagt ner. Nu får vi fara ännu längre bort om våra barn blir sjuka. De säger sig inte ha några barnläkare till hands. Hummm....jag måste tyvärr medge att jag inte tror att det kommer att göra någon skillnad, eftersom mottagningen redan är nedlagd...men jag tror dock på att det är vikitgt att visa vad man tycker om detta beslut, som våra fantastiska kommunpolitiker har tagit...trots allt så blir det ju ett nytt val framöver....så det kan ju vara bra för dem att tänka på....politikerna.


Men men, vi får se vad som händer innan dess...vem vet, jag kanske är på väg till förlossningen då. INTE för att jag tror det, men jag kan ju inte veta.
Den där berömda slemproppen har börjat släppa/lossna...i och för sig har det hållt på så sedan i torsdags eller onsdags, i veckan, men det fortsätter. Detta är ju ingen garanti för att förlossningen är på gång, men det tyder ju trots allt ändå på att livmodertappen börjat mogna och mjukna...som sig bör. När jag väntade Linus så släppte den 8 dagar innan han bestämde sig för att göra entré.

Så som sagt...ingen garanti.
Förvärkar har jag något mer nu än tidigare eller snarare mer regelbundet.


Ja, den dagen den....sor....nääääeee....den gladjen...får jag nog säga.


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Lämna gärna en hälsning

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards